Statistikaameti andmetel oli 2010. aastal lauatelefon 53 protsendil kõigist leibkondadest. Järgnevatel aastatel on see arv tasapisi langenud. 2011. aastal oli lauatelefon 50,8 protsendil ja 2012. aastal 45,9 protsendil. Tänaseks on see arv tõenäoliselt veelgi väiksem.

Elioni eraklientide seas on telefoniühendusi tänase seisuga umbes 224 000.
"See arv on aasta-aastalt tasapisi vähenenud, näiteks 2013. aasta lõpul oli ühendusi 235 000, 2012. aasta lõpul aga 250 000. Telefoniühendusi on hoolimata mobiiltelefonide võidukäigust aga jätkuvalt päris palju, mis on selge märk sellest, et vajadus teenuse järele on olemas. Vanema põlvkonna puhul on tegu harjumusega - lauatelefon tundub turvalisem, sellel ei saa aku tühjaks ja seda on lihtsam kasutada. Teisalt aitavad lauatelefonide atraktiivsust ja tänapäevasust kasvatada lisateenused ja täiendavad võimalused nagu telefon läbi TV, kõnepostkast, minutipaketid või ka seotus Suhtlus.ee keskkonnaga," selgitas Eesti Telekomi avalike suhete juht Marek Unt.

"Tele2-l on ligi 3000 lauatelefoni klienti, mis on suhteliselt väike osa enam kui 500 000 suurusest kliendibaasist. Peamiselt vanemad inimesed. Me ei müü enam aktiivselt lauatelefoni teenust ja lauatelefoni klientide arv väheneb aeglaselt, sest inimesed lähevad üle mobiiltelefonile," ütles Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt.

Starmani kliendibaasist kasutab lauatelefoni teenust 30% ja see arv on püsinud stabiilsena viimased aastad.

Näiteks Ameerikas selgus hiljutises uuringus, et paljudes enamikus majapidamistest on lauatelefon olemas ja suur osa neist kasutab veel traditsioonilist, juhtmega telefoniühendust. 65 protsenti vastanutest ütlesid, et kodus olles kasutavad nad enamjaolt lauatelefoni.

Lauatelefoni eelistena tõid vastajad esile töökindluse, ühenduse kvaliteedi ja soodsa hinna, vahendas portaal netnewscheck.com.