Stadleri praakrongid: Elroni streikivatele diiselrongidele andis kasutusloa riiklik järelevalve
AS-i Eesti Liinirongid nõukogu esimees Siiri Odrats-Koni sõnul kantsetati diiselronge vastavalt kehtestatud nõuetele. "Detailide vastupidavuskatsed tehti EL-i katselaborites ja rongid on enne vastuvõtmist vastavalt katsetuste plaanile Eestis üle testitud," selgitab Elroni nõukogu esinaine.
Elroni poolt oli lisaks esitatud nõue, et rong sertifitseeritakse ka EL-s tunnustatud asutuse poolt. Katsetused viidi läbi 6 kuu jooksul, misjärel andis Tehnilise Järelvalve Amet välja kasutamise loa ja BTC (Baltijas Test Center) väljastas rongide vastavussertifikaadi.
Kõikide suuremahuliste tehingute puhul sõlmitakse Odrats-Koni sõnul põhjalikud lepingud, kus on muuhulgas reguleeritud, mida võetakse ette, kui peaksid ilmnema vead.
"Nii on see ka Elroni uute rongide puhul – rongidel on kehtiv garantiiaeg ning vead kõrvaldatakse tarnija poolt. Kõikide vigade likvideerimise ja nendega seotud kulude eest vastutab rongide tarnija Stadler Bussnang AG," sõnab nõukogu esinaine.
"Leian, et on liialdus kasutada väljendit "praakrong". Tegu on keeruka tehnoloogiaga, mis on osaliselt ka spetsiaalselt Eesti vajadustele vastavalt konstrueeritud," räägib Odrats-Koni.
"Saame öelda, et rongide töökindlus tervikuna on olnud hea: elektrirongide puhul 99,9% ning diiselrongide puhul 99,7% - mis on Euroopa mõistes väga arvestatav tase. On loomulik ja mõistetav, et tehnikal, ka uuel tehnikal, tuleb ette vigu. Rongide tarnija Stadler Bussnang AG on tegutsenud professionaalselt vigade kindlakstegemisel ja defektsete osade garantii korras asendamisel," lisas Elroni nõukogu esinaine.