Stadleri praakrongid: loe küsimusi, millele jättis Juhan Parts vastamata
IRL-i peaministrikandidaat Juhan Parts, kes pidas 2007-2014 majandusministri ametit, ignoreeris Ärilehe küsimusi, mis puudutasid Stadlerilt 200 miljoni euro eest riigile streikivate diiselrongide ostmist.
Ärileht püüdis eile terve päeva saada Juhan Partsilt selgitust, miks osteti Elronile maksumaksja raha eest praakronge. Enne kevadisi valimisi igal võimalikul juhul sõna võttev Parts, kes lärmas eile õhtul ka ETV saates "Foorum" sõimates teisi saates osalenuid lasteaiaks ja leebelt öeldes naeruvääristas ülejäänute vaimseid võimeid, ei olnud võimeline Ärilehe küsimustele kogu eilse päeva jooksul vastama.
Ärileht soovis Partsilt teada:
1. Kes vastutab selle eest, et riigifirma AS Eesti Liinirongide käsutusse jõudis 20 kahe olulise konstruktsiooniveaga diiselrongi?
Kas nö töö vastuvõtja ei kontrollinud juba eos - enne 1. jaanuari 2014 - piisavalt rongide tehnilist seisukorda?
2. Kas mõni inimene, kes oli rongide hanke ajal ja vastuvõtmise perioodil nõukogus või riigifirma üldkoosolek, peaks tundma/kandma ka teatud poliitilist(?) vastutust?
Kas Teie tunnete, et Teil on teatud roll praakrongide soetamisel?
3. Kas ja kes kontrollis hanke tehnilisi parameetreid?
Kas hanke läbiviimise üle tegi mõni institutsioon üldse järelevalvet? Tehnilise Järelevalve Amet?
4. Elron on saanud MKM-ilt selle aasta algusest alates üle 8000 euro trahvi hilinemiste ja ära jäänud reiside eest. Samuti on Elron hüvitanud reisijatele hilinemisest tekkinud kahju.
Kas see nõue on võimalik Stadleri vastu pöörata?