„Põhjala on nüüd eksportiv ettevõte!“ teatas Põhjala Brewey täna oma Facebooki lehel.

Põhjala pruulikoja nime all käsitööõlut valmistava Õllekunsti OÜ üks asutajatest Enn Parel rääkis Ärilehele, et novembri lõpus löödi käed Hispaania käsitööõllede maaletoojaga BeerBox, mis on üks suurimaid sealseid distribuutoreid – neil on Hispaanias üle 450 kliendi.
Hispaanlased hakkavad osa saama kogu Põhjala pruulikoja sortimendist, kaasa arvatud ühekordsed eripruulid, mida valmistatakse ka spetsiaalselt mõne ürituse jaoks. Selliste hulka kuuluvad näiteks koostöös Pimedate Ööde Filmifestivaliga sündinud must IPA Ulg, Koomiksi Pesakond 20. juubeliks valminud must IPA Pesakond või siis koostöös Norra pruulikojaga Lervig sündinud rukkiporter Odensholm. Hispaaniasse jõuab sellest õllest 30 protsenti pudelites ja 70 protsenti vaatides.

„Meie jaoks on see täielik suursündmus, mida me eelmisel nädalal ka väärikalt tähistasime. Meil on olnud koguaeg see mõte, et me ei piira ennast Eestiga, ja esimene turg ongi nüüd lukus!“ rõõmustab Parel.

Ekspordidiil BeerBoxiga sündis Pareli sõnul isiklike suhete pinnalt.
Põhjala meeskond viibis selle aasta aprillis külalistena Barcelonas toimunud suurel käsitööõlle festivalil. Seal olid neid ees ootamas ameeriklastest sõbrad sealsest pruulikojast Edge Brewing, kes jagavad suurt maja BeerBoxiga.

„Seal me nendega tuttavaks saimegi. Oli istumine, meil olid omad õlled kaasas ja BeerBoxi poistele need väga meeldisid. Edasi juhtus nii, et saime nendega veel mitmetel üritustel kokku ja sellest koorus mõte, et nad hakkaksid meie õllesid Hispaaniasse vahendama,“ räägib Parel.
Hispaanlased olid tegelikult valmis juba pärast teistkordset Põhjala õllede mekkimist eestlaste toodangut vahendama, paraku ei olnud pruulikojal sel hetkel eksportimiseks veel piisavat tootmisvõimsust. Oktoobris suurendas Põhjala aga oma tootmismahtu 80 protsendi võrra ja käed saidki löödud.

„Meie tootmismaht on endiselt suhteliselt väike, ühe saadetise kogus jääb ühe aluse ja ühe konteineri vahele,“ selgitab Parel, lisades, et täpsemad numbrid jäävad ärisaladuseks.

Hispaanlased pole Põhjala pruulikoja meestele pelgalt äripartnerid – aprillis alguse saanud suhtlus on arenenud sinnani, et Pareli sõnul võib neid juba headeks sõpradeks nimetada. „Nad on hästi lahedad vanad,“ muheleb Parel.

Põhjala salarelv Šotimaalt

Mis on Põhjala õllede headuse saladus?

„Noh, meie ju võime siin kogu kambaga väga lahedad ja ettevõtlikud sellid olla, aga õlut peab ikka teha ka oskama,“ muigab Parel ja viitab pruulikoja raudvarale – peapruulmeister Chris Pilkingtonile. „Me mõtleme küll kõik koos välja, milline järgmine õlu võiks olla, aga Chris on see mees, kes selle valmis pruulib.“

Pilkington meelitati kohale Šotimaalt, Eesti õllesõbrale tuttavast BrewDogi pruulikojast, mis jõudis laiema avalikkuse teadvusse sel kevadel, kui lasi välja oma eripruuli nimega „Hello, my name is Vladimir“ – „pühendusega“ Venemaa presidendile Vladimir Putinile.

Eelmise aasta 8. märtsil tuli Pilkington üheotsapiletiga Eestisse ja kavatseb siia jääda pikemaks ajaks - Eestis on õllejoomise harjumustes toimumas revolutsioon ja tema jaoks pole midagi põnevamat, kui olla üks selle eestvedajaid.

Põhjala pruulikojas on olnud eriti viljakas sügis – ainuüksi novembrist detsembrini on välja tuldud viie uue õllega. Lisaks käivad ekspordiläbirääkimised veel kolme riigiga. Kui need kokkulepped sünnivad, tähendab see kiiret tootmismahu kasvu.

Märkuse peale „Aga siis te peate ju veel oma tootmist laiendama?“, muheleb Parel: „Meil on homme just sellel teemal koosolek. Tundub, et vist peame jah."