Eksperdid nägid esmaspäeval vaeva aluse stabiilseks muutmisega enne tugevate tuulte saabumist, mida on oodata kolmapäeval, vahendab Daily Telegraph.

Höegh Osaka, mille pardal on 1400 Jaguari ja muid kallima hinnaklassi autosid, aeti laupäeva õhtul Southamptoni ja Wighti saare vahel meelega Bramble Banki madalikule, et hoida ära selle ümberminek, sest laev oli vajunud ohtlikult kreeni.

Kreeni vajumise põhjust uuritakse, kuid Southamptoni sadamaametnike sõnul võis selles oma osa mängida inimlik viga.

Suurbritannia merendus- ja rannikuvalveagentuur (MCA) teatas, et päästeoperatsioon võib kesta nädalaid ning ei saa tõsiselt alata mitu päeva, sest kolmapäevaks ja reedeks on lubatud tugevat tuult, mis muudab tingimused keerulisteks.

Ekspertide sõnul tuleb laev ankurdada, et see mööda liivaseljakut rohkem allapoole ei vajuks. Seejärel püütakse alus püsti ajada ja taas ujuvaks muuta ning seda nii kiiresti kui võimalik.

Höegh Osaka pardal on umbes 1400 sõidukit, sealhulgas 1200 Jaguari ja Land Roverit. Jaguar Land Rover ei avaldanud, millised mudelid täpselt laeval on, kuid 1200 nende odavaimat autot oleksid väärt üle 35 miljoni naela ja 1200 kalleimat mudelit üle 100 miljoni naela.

Laeval oli ka 65 Minit ja üks Rolls Royce Wraith, mis maksab hinnanguliselt 260 000 naela. Kõik olid teel Lähis-Itta, kuhu laev pidi suunduma pärast peatust Saksamaa Bremerhaveni sadamas.

Pardal oli ka 80 nimetust rasket ehitustehnikat firmalt JCB.

Laev on umbes 50-kraadises kreenis, mis tähendab, et suur osa lastist on ilmselt hunnikusse kokku vajunud.

Laev on muutunud turismiobjektiks. Autoparklad rannikul on täis inimesi, kes soovivad seda näha, ning Hampshire'i politsei hoiatas, et piirkond on muutunud äärmiselt rahvarohkeks.

Bramble Banki madalik on tuntud liivaseljak Southamptoni lähedal ning kaks kohalikku jahtklubi peavad seal igal aastal kevadise madalvee ajal maha kriketimatši.