Raudteelased protestivad: valitsus peab aitama kriisis raudteesektorit
2014. aasta septembris nägi Raudteelaste ametiühing, et olukord raudteesektoris muutub kriitiliseks ning pöördus ministri ja valitsuse poole palvega mitte vastu võtta aktsiisi tõusuga seotud seaduse muudatust. Seadus võeti ikka vastu.
Ametiühing alustas kollektiivlepingu läbirääkimisi ning juba esimestel etappidel saadi eitav vastus palgatõusu osas tööandjate poolt. Tööandja argumenteeris seda rahaliste vahendite puudumisega ning lisaks jätkuvalt ettepanekuga töötajate koondamiste kohta. Aasta lõpus sai Raudteelaste Ametiühing vastuseid kõikidelt pooltelt, kes võtavad otsuseid vastu: majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, rahandusministeerium ja riigikogu; vastus oli üks - 2015. aasta riigieelarves ei planeeritud raha raudteesektori toetuseks. Teatati, et oodake 2016. aastat ja siis läheb paremaks.
„Raudteelastel tekib küsimus, kellel läheb paremaks? Kas meie kolleegidel ja naabritel Lätis ja Leedus, kuhu niigi läheb kõik meie kaup seoses Eesti kõrgete tariifidega vedudele?", küsis ametiühingu esimees Oleg Tšubarov.
5. detsembril 2014. aastal võttis Eesti Raudteelaste ametiühingu juhatus vastu otsuse viia läbi miiting "Raudteesektori kaitseks". Iga raudteelane saab aru, mis toimub sektoris ja nii edasi minna ei saa. Raudteelased proovivad veel kord viimases lootuses pöörata poliitikute tähelepanu sellele, et ettevõte, mis alates Eesti iseseisvuspäevast oli toonud riigile miljoneid tulusid on täna sattunud kriitilisse olukorda ja vajab riigi toetust. Täna ei rutta valitsus aitama, lubades paremat elu ja probleemide lahendamist tulevikus. Raudteesektori kriis on juba alanud ja raudtee-ettevõte, kes tõi Eestisse tuhandeid turiste, koondab juba veebruaris 39 inimest ning selle juures ei ole selle ettevõtte tulevik tänaseni selge.
„Valitsus toetab pidevalt rahaliselt Estonian Airi, aga raudteesektorisse suhtumine on teistsugune. Raudteelased on väsinud pidevatest koondamisest ja ettevõtte kokkuhoiupoliitikast töötajate arvelt. Selle tagajärjeks on töötajate töökoormuste tõus ja madalad palgad. Raudteelased näevad, et see on tee tupikusse, millest väljapääs on valitsuse käes," toonitas Oleg Tšubarov.