Järgneb Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Liina Halliku vastus, mis on avaldatud Keila linna Facebooki lehel:

Vastuseks Teie (M.Aabi) küsimustele peab tõdema, et hommikuse tipptunni ajal on tõepoolest ronge palju ning raudtee ülesõidukohad sageli suletud. Uute rongide liinile tulekuga tihenesid reisirongiliikluse graafikud veelgi, mis autojuhtide jaoks olukorda halvendas.

Keila ülesõitu juhitakse läbi Keila jaama elektritsentralisatsiooni funktsionaalsuse. Juhul, kui jaamas on lukustatud väljasõidu matk Tallinna poole või vastuvõtu matk Tallinna suunalt, on ülesõit suletud. Rongide ristumisel jaamas on mõlemad piiravad tingimused aktiivsed. See tähendab, et tulenevalt Keila raudteeülesõidukoha skeemist ning olemasolevast liiklusjuhtimissüsteemist saab tõkkepuu avada alles siis, kui rong on platvormi äärest lahkunud, ehk vabastanud sektsiooni pöörangute juures.

Samuti ei arvesta olemasolev liiklusjuhtimissüsteem eraldi iga rongi kiiruse ja pikkusega. Signalisatsioon on seadistatud selliselt, et tõkkepuu suletuse ajal jõuaks ohutult mööduda nii 120 km/h sõitev lühike reisirong kui ka 30 km/h tunnis liikuv pikk kaubarong.
Kasutuselolev liiklusjuhtimissüsteem on pärit 1962. aastast ning seda ei ole paraku võimalik paindlikult kohandada tänasele liikluskoormusele.

Nõmme ja Hiiu ülesõidud on jaamavahe ülesõidud ja nende ülesõitude suletus sõltub Järve-Pääsküla jaamavahe automaatblokeeringu isoleerpiirkondade hõivatusest. Samas on Nõmme ja Hiiu ülesõidud ühed modernsemad Eesti Raudteel ning võimaldavad tarkvara tasandil sisse viia väga spetsiifilisi funktsionaalseid tingimusi.

Käesoleval aastal alustatakse Tallinn-Keila-Paldiski liiklusjuhtimissüsteemi rekonstrueerimisega, mille raames moderniseeritakse ka Keila jaama juhtimissüsteem koos ülesõidu automaatsignalisatsiooniga. Tööde tulemusel peaks oluliselt paranema Keila ülesõidu funktsionaalsus ning ülesõidu suletuse aeg viiakse minimaalse lubatud piirini. Tööde maksumuseks on 31 miljonit eurot.

Keila raudteeülesõidukoha kapitaalne remont koos katte vahetusega on plaanis perioodil 2017-2018 toimuva Tallinn – Keila – Paldiski raudtee kapitaalremondi II etapi raames.