„Valmiv sild koos uue ringteelõiguga on hea kingitus tartlastele selleks ajalooliseks tähtpäevaks. Uus tee ja sild võimaldavad liiklust hajutada  ning kesklinnas liikluskoormust vähendada ja linnasüdame puhtamana hoida,“ ütles Tartu Linnapea Urmas Klaas.

Veebruari algul liikluseks avatav Ihaste sild on osa Tartu idapoolsest ümbersõidust, mis suunab transiitliikluse kesklinnast eemale ning hakkab  ühendama Ropka tööstuspiirkonda ja Annelinna.

Uus 400,4 meetri pikkune sild kulgeb suures osas üle soise pinnase, vahetult Emajõe kohale jääb 90 meetrit. Sillal on kaks sõidurada ja nelja meetri laiune kergliiklustee, millele on rajatud kaks vaateplatvormi. Luhta ületavas osas ja elamute läheduses on sillale rajatud 1,1 meetri

kõrgused betoonist müratõkendid ja elamutest mööduval lõigul ka pinnasest müratõkkevall, mis hakkab piirkonda kaitsma ka suurvee eest.

Ihaste sild on osa 2,9 km pikkusest Idaringtee 2. ehitusalast, mis algab Tartu vangla juurest ja kulgeb üle Emajõe ning Ihaste luha kuni Lammi tänavani. Teises etapis ehitati lisaks sillale ja teele välja ka Ihaste eritasandiline riste ning Lammi tn ringristmik.

Silla ja kogu 2. ehitusala rajamiseks esitasid eduka ühispakkumuse AS TREF, Teede REV-2 AS, Lemminkäinen Eesti AS, AS K-MOST, Toner-Projekt OÜ, Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ. Omanikujärelevalvet teeb Teede Tehnokeskus AS. Teise ehitusetapi valmimistähtaeg on 2015. aasta 17. aprill.

Idaringtee esimese ja teise etapi kogupikkus on 5 kilomeetrit ning selle maksumus kokku on ligi 45 miljonit eurot. 37,7 miljoni euro ulatuses rahastab ehitust Eesti riik Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toel.

Tartu linn on esitanud riigi transpordi infrastruktuuri arendamise kavasse ettepaneku kaasrahastada ka idapoolse ringtee kolmandat ehitusala, mis ühendaks valminud ringteelõigu Räpina maanteega. Positiivse rahastusotsuse ja õnnestunud ehitushangete korral võiksid ehitustööd alata 2015 aasta hilissügisel.

Rohkem infot Idaringtee ehitusest SIIN!