Ärileht kajastas eile Facebookis levivat fotot inkassofirma Lindorff üle 100 euro suurusest nõudest, kus põhisummaks oli märgitud Elisale võlgu jäädud 1 sent. Nõudel lisandusid sellele viivis, kliendi kulud ja nõudekulud, mis tegidki kokku 100 eurot ja 51 senti.

„Kogu selle loo puhul on tegemist inkassofirma poolse kahetsusväärse eksimusega, sest Elisa selle kliendi võlanõuet inkassofirmale pole müünud. Klient jäi 2005. aastal Elisale küll võlgu, kuid tasus võlgnevuse 2008. aastal,“ vastas Ärilehe päringule Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski.

Raiski rääkis, et 2005. aastal aitas Lindorff käsunduslepingu alusel võlga küll välja nõuda, kuid klient võlga toona ei tasunud. Ta rõhutas, et edasise võlanõude protsessi käigus Elisa võlga Lindorffile ei loovutanud, sest klient jõudis võla Elisale eelnevalt juba tasuda.

„Vabandame kliendi ees südamest, et taoline nõue talle esitati. Informeerisime inkassofirmat Lindorff ning nõudsime menetluse kohest lõpetamist. Seega nõue kliendi vastu on tühistatud. Andsime ka kliendile nõude tühistamisest teada,“ lisas Raiski.

Lindorff Eesti AS juhatuse liige Ando Noormets selgitas Ärilehele, et nõue sattus inkassoportfelli tavapärase infovahetuse käigus Elisa ja Lindorffi vahel ning inkassofirma ei olnud teadlik sellest, et vahepealt oli klient oma võla Elisale juba ära maksnud.

„Vastava nõude tasumine toimus viisteist päeva pärast nõude loovutamise lepingu allkirjastamist Elisa ja Lindorffi vahel. On tavapärane, et lepingu järgselt koostab kreeditor inkassoettevõttele faili, kus on kirjeldatud kõik üleminevad nõuded. Nii ka sel korral,“ rääkis Noormets.

Inkassoettevõtte tegi tema sõnul kaheksateist päeva pärast lepingu allkirjastamist ka nõuete hilisema kontrollil, kuid konkreetse nõude tagastamist kahjuks ei tuvastatud.

„2008. aastal toimus andmete kontroll käsitsi ning seetõttu võis tegu olla puhtinimliku esimusega,“ nentis Noormets.

Ta selgitas, et võlgnevuse viivised ja nõudekulud on arvestatud põhivõlalt summas 589,1 Eesti krooni.

„On tavapärane, et nõude loovutamise järgselt inkassole lisanduvad nõudekulud ning vanemate nõuete korral võivad viivised ning nõudekulud kokku ületada põhivõla summat. Antud juhul oli tegu enam kui 2 aastat vana nõudega. Seega, on tekkinud olukord, kus võlgnik oli küll oma põhivõlasumma tasunud, kuid see oli kahjuks nõude loovutamise protsessis pooltele märkamatuks jäänud ning seega menetles inkassoettevõte nõudekulusid edasi,“ selgitas Noormets.

Lindorff vabandab kliendi ja Elisa ees juhtunu pärast ning kinnitab, et nõude menetlus on lõpetatud.