Jutt käib ärimeestest, kes tormavad esimesel võimalusel kokku ostma tulevase raudtee, Rail Baltica äärde jäävaid maid. Aga mitte selleks, et hiljem riigilt maa eest topeltrohkem pappi küsida. Nende äriplaan on lihtsam, neid huvitab maa sees olev varandus - liiv ja kruus. Sest just liiva ja kruusa kulub Rail Balticu ehitamisele kõige rohkem. "Nad on loonud turu, põhimõtteliselt on nad nagu narkomaanid ja tiigikaevajad on nagu diilerid. Kui narkomaan tagant ära kaoks, sureks diiler nälga," kirjeldas ehitusettevõtja Jaan.

Tegelikult on needsamad ebamaise suurusega tiigid kõige ehtsamad kaevandused. Nende omanikud on mitmed pealtnäha tublid ettevõtjad, kes on leidnud JOKK-skeemi, kuidas saab maa seest ametlikku karjääri rajamata kätte tuhanded tonnid liiva ja kruusa, et need kopsaka kasumiga ehitusturule maha müüa.