05.02.2015, 03:33
Kiirlaenureklaamide keelamise eelnõu võib minna viimasel minutil täielikult ümbertegemisele
FOTO:
Lauskeelu asemel otsustaks reklaamide üle tarbijakaitseamet. Eelnõu täieliku ümbertegemisega võib aga kuluda liialt aega, et praegune riigikogu koosseis seda vastu jõuaks võtta.
Eile toimus riigikogus majanduskomisjoni töörühma nõupidamine, kus kiirlaenureklaamide televisioonis ja raadios keelamise eelnõu kohta avaldasid arvamusi turuosalised, ringhäälingute liit, võlanõustaja ning majandusministeeriumi ametnikud eelnõu väljatöötajatena. Mitmetunniseks kirglikuks aruteluks kujunenud nõupidamine võttis aga täiesti uue pöörde, mistõttu ei pruugi keelueelnõu praeguse koosseisu ajal riigikokku jõudagi.
MKM-i siseturu osakonna juht Tea Danilov tõi esile, et muudatus keelaks küll kiirlaenureklaamid reklaamiseaduse mõistes, kuid lubaks edastada siiski sponsorteateid – lühikesi infoklippe näiteks raadiotes ilmateate eel või televisioonis filmide ajal logo näitamist. Sponsorteadete lubamine või keelamine hakkaks aga sõltuma peenjuriidikast – näiteks oleks lubatud kaubamärk „Arukas laen”, aga mitte sõnaühend „Odav laen”. Mis on nende vahe? Esimene neist on ministeeriumi hinnangul vastutustundlikkuse nõudega kooskõlas ja teine ei ole.
Oled juba tellija?