Ärileht käis kohapeal vaatamas metallilõikamist (steelcutting) ning Remontowa juhid näitasid ka Poolas, Gdanskis asuva laevatehase valduseid. Remontowa tehas on ühtlasi Euroopa suurim. Kokku laiub tehas ligi 150 hektaril ning laevatehase valdusfirma Remontowa Holding, millele kuulub hulgaliselt laevaehituse jm seotud ettevõtteid, annab tööd kogunisti 7000 inimesele.

Esimese detailina välja lõigatud terasplaat on osa laevakorpusest ning paigutub pakpoordi. Kokku lõigatakse ühe laeva tarbeks välja ligikaudu 10 000 detaili, kogukaaluga 1720 tonni.

Vaata fotogaleriid metallilõikamisest ja laevatehasest:

Uue parvlaeva esimese keredetaili lõikasid metallplaadist sümboolselt välja Remontowa laevatehase omanik Piotr Soyka, Eesti majandus- ja taristuminister Urve Palo, Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer ning Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.

Allan Kiili sõnul võib laeva ehitusprotsessi tinglikult jagada kuueks olulisemaks etapiks - projekteerimine ja disain; metallitööde algus; kiilu panek; vette laskmine; käigukatsetused ning viimasena üleandmine tellijale.

"Täna oleme uute parvlaevade hankimisel täpselt graafikus ning kõigi eeltöödega oleme jõudnud niikaugele, et tehased saavad järgemööda juba ehitustöödega alustada," lausus Allan Kiil. "Pisut enam kui kuu aja pärast algavad metallitööd ka Türgis Sefine laevatehases."

Ärilehe ajakirjaniku reisikulud tasus Tallinna Sadam.