Kas soovid anda oma kodule uut välimust ja tahad teha seda korralikult? Muidugi võid minna sisustussalongi, öelda, mida soovid, ja jätta ülejäänu spetsialistide mureks. Võid olla kindel, et sinu külalistetuppa saabub Kartelli diivan, Ralph Laureni tapeet ja veel paar Itaalia või Prantsuse kõlava nimega kaubamärgi toodet. Võid olla kindel ka selles, et see läheb sulle maksma vähemalt 500 eurot ruutmeetri eest. Võid minna ka mõnda Alan Deko kauplusse ja osta kõige moodsamaid sisustuskaupu, ainult et ilma kõlava kaubamärgita, summa eest, millel on üks või kaks nulli vähem.

Ameeriklastele tundub täiesti normaalne kulutada 25 protsenti kinnisvara väärtusest selle sisustamisele, kuid Lätis on vähesed valmis eraldama selleks nii suurt summat. Aldis Zvaigzne ja Andris Keisels on oma äri loonud just seda arvesse võttes. Nad hakkasid Lätis esimeste hulgas pakkuma unikaalseid ja nüüdisaegseid sisustuskaupu. Lääne-Euroopas ei üllataks nad oma kontseptsiooniga kedagi, kuid Lätis olid pärast raudse eesriide langemist peaaegu kõigis kodudes ühed ja samad nõukogudeaegsed sektsioonid ja diivanid. Inimesed janunesid millegi uue järele.

Mõistes, et Lätis ei maksa mitte keegi tuhandeid disaineri põrandalambi eest, lõid Läti ettevõtjad peamiselt Aasiast pärinevate tarnijate võrgu, et pakkuda uusimatele trendidele vastavaid sisustuskaupu madalamate hindadega. See lähenemine töötab: samal ajal kui Lätis on oma kauplusi edutult avada püüdnud sellised sisustuskaubamärgid nagu Asko, The One, Zone Denmark ja Esprit, on Alan Deko asutanud juba viis kauplust.

Võrreldes Lääne-Euroopa riikidega on sisustuskaubad Lätis 20 protsenti odavamad ja seda võttiski Alan Deko arvesse, kui hakkas pakkuma madalama hinnakategooria kaupu. Hinna- ja tootepoliitika on Alan Dekol võimaldanud saada turuliidriks, kellel on ainult üks otsene konkurent – kauplused Pier.
Ise kaupluse avamiseks on vaja investeerida pool miljonit eurot (kui ruumide pindala on üle 600 m2). Investeering tasub end tavaliselt ära viie aasta jooksul. Viimase seitsme aasta jooksul ei ole uusi kauplusi avatud, mistõttu on Alan Deko poed viimasel kahel aastal töötanud kasumiga. Näib, et siin on jõutud laeni ja äri laiendamiseks tuleb vaadata väljapoole Baltimaid, seega tuleks tegeleda frantsiisiäriga.

Materjal kuulub Forbes Eestile, www.forbes.ee
Materjali täismahus versiooni on võimalik lugeda FORBES Eesti jaanuarikuu numbrist.