Ühe uuringu järgi ostavad naised kaks või kolm korda rohkem kosmeetikat, kui neil vaja on. Ja see ei ole juhus — kosmeetikapoed on üles ehitatud selliselt, et sina seal võimalikult palju oma tengelpunga kergendaksid.

Siin on mõned põhjused, mis panevad su unustama, et sa ei ole limiidita krediitkaardiga Kim Kardashian.

1. Kaubanduskeskuste laes olevad ribavalgustid annavad ostlejatele ebaatraktiivse roheka või sinaka jume. Iluosakondades on aga selge valge valgus, mis paneb jumestustooted nahal ilusana näima. LED valgustid loovad intiimsema atmosfääri. Peeglisse kiigates vaatab inimesele otsa tema noorem versioon, kes oleks justkui stuudio sarnases keskkonnas.

2. Nähtavatel kohtadel olevad huulepulgad seatakse sinu ette nagu maiustused toidupoes — nad kutsuvad ostma. Siin panustavad poed just sinu impulsiivsusele — kui midagi ilusat ja toredat näed, siis tahad seda endale.

3. Ei ole juhus, et enamik meist ei tule kosmeetikapoodidest ära ühe asjaga, mida meil vaja on. Asju müüakse sageli kolmekaupa.

Peale selle, et 3 on võlunumber, on see ka kõige realistlikum arv tooteid, millega inimesed on valmis poest lahkuma, ilma et nad tagasi kohkuks. Kui sa ostad huulepulga, siis sulle soovitatakse ka huulepliiatsit jne. Igatahes on müügitiim koolitatud sind rohkem ostma panema.

4. Mida kõrgem on hind, seda väiksem on hinnasilt. Erinevalt toidupoest ei ole kosmeetikapoodide riiulitel sageli hinnasilte, seda tuleb kas hoolega otsida või küsida müüja käest, kes siis juba klienti edasi saab “töödelda”. Sageli tunnevad kliendid siis juba kohustust toode osta.

5. Igal aastal kulutavad kosmeetikafirmad miljoneid tasuta proovitoodetele. Nad teavad, et kui sa juba toodet puudutad või lõhna tunned, on suurem tõenäosus, et sa selle endale ostad. Kui sa juba autosse istud, on 60% tõenäosus, et sa selle ostad. Kosmeetikatööstuses on selline tõenäosus isegi suurem.

6. Kosmeetikaletid on esimene asi, mida sa poodi sisenedes näed. Nad tekitavad glamuurse atmosfääri ja siis oled selle sära lummuses. Mis edasi saab ja kuidas kliendid käituvad, on juba ajalugu.

Allikas: Daily Mail