TAI: Coca-Cola kampaania on vaid turundusvõte uute tarbijate saamiseks
Coca-Cola kampaania eesmärk- kutsuda perekondi rohkem koos süüa tegema ja ühiseid õhtusööke nautima, on kindlasti väga tervitatav ja kasulik soovitus, kuid kahjuks pole tegemist siira sooviga edendada tervislikku toitumist, vaid turundusvõttega, lausus Tervise Arengu Instituudi avalike suhete nõunik Maris Jakobson.
„Tegemist on turundusvõttega, mille eesmärk on Coca-Cola viimine otse kodusele söögilauale kohale (sõna otseses mõttes) ning sellega uusi tarbijaid värvata,“ ütles Jakobson.
Märtsi lõpuni käib Coca-Cola kampaania, mille käigus külastatakse tööpäevadel kell 17:00-20:30 ja nädalavahetustel kell 11:00-20:00 Tallinna erinevaid kodusid ja jagatakse neile kingikotte, mis sisaldavad Maggi pastatooteid ja pudeli 1,25L Coca-Colat või Coca-Cola Zerot.
Kampaania eesmärk on ettevõtte kinnitusel kutsuda perekondi rohkem koos süüa tegema ja ühiseid õhtusööke nautima.
Tavaline, 0,5-liitrine pudel Coca-Colat annab Jakobsoni sõnul 54 grammi ehk kolm kuhjaga supilusikatäit suhkrut. Kokku võib toitumissoovituste järgi päevas tarbida maksimaalselt neli portsjonit magusat kokku (sh kommid, šokolaad, küpsis, karastusjoogid jne). Karastusjoogi üks portsjon on Jakobsoni sõnul 100 grammi.
„Sahharoosi kestva ületarbimisega kaasneb liigne kehakaal ja rasvumine, südame-ja veresoonkonnahaigused, vanemas eas on risk haigestuda suhkurtõppe,“ loetles Jakobson