Mida teha, kui autosse satub vale kütus?
Kui tangite diiselautosse bensiini, tuleb arvestada umbes paarisajaeurose kuluga. Erandjuhul, kui kahjustada saab ka auto toitesüsteem, võib kahju ulatuda tuhandetesse eurodesse, kirjutab Autoleht.
Vale kütuse tankimine polegi nii haruldane, kui arvata võiks. Autoabiteenust pakkuva Roheline Laine OÜ Lõuna regiooni juht Indrek Allik sõnab, et neil tuleb tankimisel eksinud inimeste autosid mitu korda kuus teelt pukseerida.
Parem, kui ei käivita
Reeglina tangitakse diiselautodesse bensiini, sest vastupidise välistab püstolite ja tankimisavade ehitus: peenem bensiinitankuri ots mahub diiselauto tankimisavasse sisse, vastupidi mitte.
Valesti tankimise põhjuseks on üldjuhul oma tavalise igapäeva auto väljavahetamine.
Alliku sõnul saadakse veast enamasti aru alles siis, kui autoga on tanklast minema sõidetud ning see tõrkuma hakkab. Juhtuda võib see sisuliselt kohe pärast käivitamist, aga ka märgatavalt hiljem, see sõltub tangitud ja varem paagis olnud kütuse kogustest.
Esimesed sümptomid on mootori ebaühtlane töö ja jõukadu ning seejärel ka mootori väljasuremine. Miks auto tõrkuma hakkas, saadakse aga sageli aru alles pärast autoabisse helistamist.
„Tihtipeale kiputakse esmalt süüdistama autot ja kui ääri-veeri küsida, et ega te vahetult tankinud ei ole ja kas võib ka olla, et tankisite valet kütust, siis kiputakse alguses isegi solvuma hetkeni, kuni saabub arusaamine,” ütleb Allik.
Kõige parem oleks, kui eksimust märgataks kohe ning autot üldse ei käivitatagi: siis ei jõua kütus mootorisse ning komplikatsioone on vähem. Info-Auto Volvo garantii- ja tehnikajuht Toomas Rennit hoiatab, et kui valet kütust läks paaki palju, ei maksa kindlasti mootorit käima panna, veel vähem üritada sõita, lootes, et äkki kõik siiski toimib. Samas ei kujuta Renniti sõnul mõne liitri bensiini lisamine suurele kogusele diislikütusele mootorile mingit ohtu.
Kui vea märkamisel kutsuda autoabi, õnnestub teinekord kütus ka koha peal kätte saada, see õigega asendada, auto käivitada ja sõitu jätkata. Ent hiljem võib nii ikkagi teele jääda. Kõige kindlam lahendus on auto teenindusse pukseerida. ABC Motorsi tehniline konsultant Mauri Liiver ütleb, et edasi peab kogu süsteemi – paagi ja torustiku – valest kütusest tühjendama ning kindlasti vahetama kütusefiltri.
Kui palju vale kütuse tankimine autoomanikule maksma võib minna ja mida auto sõidukorda seadmiseks autoteeninduses teha tuleb, saab lugeda sel nädalal ilmunud Autolehest.