Enne pakettreisilepingu sõlmimist edastas Prime Tour OÜ tarbijale teabe, et pass peab kehtima 3-6 kuud pärast reisi lõppemise kuupäeva.

Reisija pass kehtis viis kuud pärast reisi lõppemise kuupäeva ehk et jäi reisifirma poolt saadetud juhiste järgi nõutu piiresse.

Lennujaamas selgus aga tõsiasi, et sihtkohariigi nõuded passi kehtimise kohta on pisut teised pakettreisi müünud firma edastatuga võrreldes. Nimelt pidanuks pass kehtima vähemalt kuus kuud pärast reisi lõppemist.

Nii jäigi puhkusereisile mineja lennukist maha ja rahast ilma.

Klient pöördus seepeale aga tarbijakaitseameti tarbijakaebuste komisjoni.

Reisifirma kaebust ei tunnista ning väidab, et oli ta tarbijale edastanud enne pakettreisilepingu sõlmimist piisava ja õige teabe.

Tarbijakaebuste komisjoni istungil esitas tarbija dokumendi, mis kinnitas seda, et reisifirma oli teda valeinfoga varustanud. Tegemist oli siis väljastatud arvega pakettreisi kohta. Dokumendi ehtsuse kinnitas komisjon kohapeal.

Reisifirma esitas aga vastu omapoolse arvekoopia, millel olid võltsimise tunnused. See versioon arvest sisaldas lauset „pass peab kehtima 6 kuud pärast reisi lõppemise kuupäeva“.

Komisjoni hinnangul rikkus reisifirma seadusega sätestatud tarbija teavitamise kohustust ja jättis edastamata võlaõigusseaduse kohaselt nõutava teabe, samal ajal edastades eksitavat teavet. See on põhjuslikus seoses sellega, et tarbijat ei lubatud reisile, mille eest ta oli aga tasunud.

Seega on kaupleja rikkumine põhjuslikus seoses tarbijale tekkinud kahjuga. Rikkumist vabandavaid asjaolusid komisjon ei tuvastanud ning tegi otsuse – firma peab reisi tarbijale hüvitama – üksmeelselt.