Turundusraadio: kuidas digitaalsed vahendid enda kasuks tööle panna?
Tänapäeval pole ettevõtet, kes ei kasutaks digitaalseid kanaleid, et olla nähtavad ja klientidele kättesaadavad. Kuidas need vahendid enda kasuks tööle panna, räägib Joonas Virtanen, kes on Rovio Angry Birds Transformers ja Angry Birds Go turundusjuht.
Digitaalne turundusplatvorm on väga lai mõiste, koondades enda alla kõik, mis on seotud digitaalsusega: e-post, veeb, messenger, sotsiaalmeedia jne. Kokkuvõtvalt kõik kanalid, mille kaudu ettevõtteni on võimalik jõuda. Virtaneni sõnul ei saa nende seast nimetada n-ö parimat tööriista, sest kõik sõltub konkreetsest firmast. Pealegi on see valdkond väga kiires muutumises.
Millist kanalit firma turundamiseks valida? Virtanen soovitab sellele küsimusele vastuse leidmiseks pöörduda agentuuride poole, kes teavad, mis digimaailmas toimub. Raske on kõike ise teha ja sel pole ka mõtet. Hea agentuur aitab ettevõtjatel aega kokku hoida neile parimaid valikuid pakkudes.
Rovio suurim bränd on Angry Birds ja nende põhiplatvormiks on veeb. See on loogiline koht, kust kliendid alustavad. Et eesmärgiks on luua kontakti eelkõige mängudest huvitatud inimestega on sotsiaalmeedia nende peamine driver. „Kasutame veel oma mänge, et inimesi uute mängudeni juhtida. Ka vanad tooted võivad olla turundusplatvormiks,“ selgitab Virtanen.
Kuna paljud mängud on tasuta kättesaadavad, ei pane kliendid pahaks, et leheküljel on reklaamid ja bännerid. Kusagilt peab ju raha tulema. Virtaneni sõnul töötavad paremini need bännerid, mis on seotud sama teemaga. Näiteks võib uute mängude tutvustusvideode klikkide arv olla isegi üle 50% (tavapärane bänneri klikkide arv jääb umbes 3% lähedale). Hästi töötavad kampaaniad, kus inimene saab oma ostu sooritada leheküljelt lahkumata. Näiteks toob Virtanen kampaania, mis viidi läbi Amazoniga. Mida mugavam ja kiirem on kliendi jaoks ostu sooritamine, seda tõenäolisemalt ta seda ka teeb.
Kui digitaalsed kanalid on enda jaoks välja valitud, siis soovitab Virtanen neist võtta kõik, mis annab. Kasutada neid oma brändi ülesehitamiseks, klientide teadlikkuse tõstmiseks, kampaaniate korraldamiseks ja lisaks ka on-line müügiks. Muul juhul on see lihtsalt raha raiskamine, leiab ta.
Turundusraadio saadet saab kuulata siit.
Joonas Virtanen on esineja ka Tallinn Marketing Week raames toimuval seminaril Mäng. Start.Turundus.Võit., mis toimub 20.mail kell 13.