Megaauto ehk megavatise võimsusega (1360 hj) auto mõiste tuli läinud aastal esmakordselt kasutusele Rootsis seoses Koenigseggi mudeliga One:1. Nüüd jõudsid megaautoni ka soomlased

Soome põhjarannikul Raaseporis tegutsevast pisifirmast Toroidion Ltd pole endiselt just liiga palju teada. Pisut rohkem on teada firma Pennanen Design kohta, mille kaasomanikuks on esimene kuulsas Royal College of Artis kutse omandanud soomlane. Töötanud pikki aastaid tööstuskunstnikuna, muuhulgas ka Jaguari ja Zagato juures, on Pasi Pennanen kursis mitte üksi kujustusega, vaid ka moodsa auto kandmiku ja veermiku projekteerimise üksikasjadega.

Toroidion pole mitte hübriidauto, vaid puhtatõuline elektromobiil. Siit muide algavadki mõistatused, sest intervjuudes on Pennanen nimetanud 1MW-d mitte peaeesmärgiks, vaid pelgalt imago loojaks uutele elektriajamit ja akusid puudutavatele tehnoloogiatele.

Toroidion 1MW Conceptist on teada, et sel on neli elektrimootorit võimsusega 1000 kW e 1 MW, sõiduulatus laetud akuga on 480 km, nullist sajani kiirendab see umbes 3 sekundiga ja tippkiiruseks on 440 km/h.

Hinnavahemik on sõltuvalt parameetritest, komplektsusest ja vahest isegi välis- ja sisekujustuse suurest varieeruvusest 1,5–3,5 miljonit dollarit. Võimalikuks „tiraažiks“ on prognoositud 100 autot ja seeriatootmine peaks algama kahe, hiljemalt kolme aasta jooksul.

Seni on auto ehitamisel osalenud 15 inimese nelja aasta töö ja vajalikud materjalid-komponendid kinni makstud omast taskust, sõiduki arendamiseks ja seeriatootmise organiseerimiseks vajalik raha loodetakse saada nimelt ülal mainitud uudsete tehnoloogiate litsentside müügist. 

Mida on teada soomlaste megaauto konstruktsioonist, veermikust, mootorist ja akust, loe pikemalt selle nädala Autolehest.