Tänavu veebruaris väljus Viking Line’i Rosella praam Ahvenamaalt Mariehamnist, vöörivisiir avatud. Ahvenamaa laevandusühingu selgitusel ei õnnestunud pardameeskonnal visiiri sulgeda.

Nimelt oli probleem hüdraulilises lukustussüsteemis, mis ei töötanud korrektselt, kuid laev asus probleemist hoolimata Rootsi poole teele. Sõidu algades konsulteeris meeskond ka Viking Line’i tehnilise juhiga. 

Koos leiti, et kui laevameeskonnal ei õnnstu majakani jõudes (mis asub 7 kilomeetri kaugusel sadamast) visiiri sulgeda, tuleb pöörduda tagasi sadamasse.

Kuigi kokkulepe oli selline, sõitis laev tegelikult majakast kaugemale ning oli juba avamerel, kui visiir kindlustati ja korrektselt suleti.

Tuulekiirus tol päeval oli 15 meetrit sekundis. Vikingi esindajate sõnul on vööril teisi veekindlaid uksi lisaks peale visiiri. See muutus kohustuslikuks pärast Estonia katastroofi. Kõik need uksed töötasid korrektselt.

Vikingi tehnilise juhi Tony Öhmani sõnul on Rosella juhtumi võimalik seadusevastasus diskussioonikoht. 

Rahvusvahelised seadused laeva vöörivisiiri sulgemise kohta muutusid 20 aastat tagasi. Põhjuseks oli Estonia õnnetus 1994. aastal, mis need muutused kaasa tõi. 

Estonia vöörivisiir oli kindlustamata ning vesi voolas autotekile, mis omakorda tõi kaasa laevahuku.