37 000 Eesti Energia klienti jälgib hoolikalt oma elektritarbimist
Klientide tagasiside ja e-kanalite kasutamise statistika kinnitab, et huvi elektritarbimise analüüsimise vastu on kasvamas, teatas Eesti Energia. Igakuiselt jälgib oma elektritarbimist Eesti Energia mobiiliäpi kaudu 12 000 klienti, Eesti Energia e-teeninduse kaudu 25 000 klienti. Seda on 16% rohkem kui aasta tagasi.
„Elektritarbimise analüüsimise kasuks räägib juba ainuüksi asjaolu, et ka keskmises majapidamises, kus ei ole näiteks elektrikütet, võib targa tarbimise korral vähendada elektrikulusid 5-10%," selgitab Eesti Energia tootearendusjuht Teet Kerem. Tema sõnul on mugavaimaks tarbimise jälgimise vahendiks Eesti Energia mobiiliäpp, mis on kogunud tänaseks üle 12 000 kasutaja. Rohkem funktsioone pakub aga e-teeninduse tarbimisgraafik, kus kliendil on võimalik oma elektritarbimist võrrelda aastate, kuude, öö ja päeva lõikes ning kuhu on võimalik märkida ka erinevaid sündmusi nagu säästlikuma kodumasina ost või kodunt eemal oldud aeg, mil elektriseadmeid ei kasutatud.
Kerem toob Eesti Energia mobiiliäpist kõneldes välja, et peagi lisandub äppi täiendavaid võimalusi, mis toovad elektriasjad n-ö taskusse ning teevad oma tarbimise ja kulude jälgimise eriti lihtsaks. „Töötame näiteks hetkel selle kallal, et lisada äpile ka teavitusfunktsioon, mis annab kliendile märku, kui tema päevases tarbimises on olnud olulisi muutusi võrreldes varasemaga. Ühtlasi lisandub äpile arvete tasumise võimalus," lisab Kerem. Kliendid, kel pole täna veel kaugloetavat elektriarvestit, saavad äpi kaudu ka näitu teatada, arvete seisu vaadata ning lepinguga ja kliendipakkumistega seotud infot uurida.
Eesti Energia tasuta mobiiliäpi saavad elektritarbimise jälgimiseks laadida alla nii Androidi kui iPhone tarkvaraga nutiseadmete kasutajad. Eesti Energia e-teeninduses saavad kliendid oma tarbimisinfoga tutvuda aga siin: energia.ee/tarbimisajalugu