Hinnaerinevuste põhjustena toovad kauplejad tihtilugu välja, et näiteks lõppenud sooduskampaania järgselt ei ole veel jõutud riiulitel hindasid korrigeerida või on teenindaja teinud inimliku apsaka kas hinna süsteemi sisestamisel või hinnasildi tegemisel. 

Hinnaerinevused võivad tuleneda ka sellest, kui uus kaubapartii tuleb poodi uue sisseostuhinnaga ning teenindajad ei ole jõudnud korrigeerida hinda riiulil, aga süsteemis on see juba tehtud ja muustki.

Kui hind on saalis ja kassas erinev, siis on tegemist tarbijakaitseseaduse rikkumisega, kuid kauplejal ei ole sellest hoolimata kohustust müüa toodet soodsama hinnaga. Küll aga peetakse kaubanduses heaks tavaks, kui sellise hinnaeksimuse korral antakse kliendile õigus osta toode soodsama hinnaga, et hoida tarbijaga head kliendisuhet. Mitme kaubandusketi esindajad on seda ka avalikult välja öelnud. Seega tasub tarbijal taolisesse olukorda sattudes see ettepanek teenindajale teha.

Kui kauba hind kassas ja müügisaalis ei ühti, siis võib tarbija kaubast kassas enne ostu sooritamist loobuda. Kui klient avastab eksituse või hinnapettuse alles kodus, on tal õigus kauplusesse tagasi pöörduda (soovitavalt veel samal päeval) ja esitada kauplejale pretensioon tehingu tühistamiseks.

Hinnaerinevuste juhtumitest tasub teavitada ka tarbijakaitseametit, kes kontrollib pöördumiste alusel kaupluste saali- ja kassahindu. Kui kontrolli tulemusel selgub, et kaupluses on tegemist hinnaerinevusega, saab amet alustada menetlust.