„Kui kala on reklaamitud ja esitletud tarbijale kilohinnana, aga kala ei saa kilo kaupa osta, siis kas tegemist on ebaausa kauplemisvõttega?“ küsis Treier diskussioonis osalejatelt.

Selveri ostudirektori Katrin Riisalu selgitusel tuleb odavam kampaaniakala hind sellest, et seda ei ole töödeldud ja odavamalt saabki seda müüa terve kala kaupa. „Kui tegemist on töödeldud kalaga – seda on lõigatud või fileeritud – on sellesse panustatud ka rohkem tööjõudu ning seetõttu maksab ka kala rohkem,“ selgitas Riisalu.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste märkis, et taoline näide on tõepoolest arutluskoht, kuid ei näinud siin ebaausat kauplemisvõtet. „Siin on ruumi juristidel arutamiseks, kas kala peaks käima tükkideks,“ vastas Sooniste muheledes. „Kui kala on väga suur ja keegi ei kujuta ettegi, et seda peaks tervikuna ostma, siis küsimus on selles, kas peaks selle kuidagi kilohinda väljatuues ka ära selgitama. Seda, kas kala tükeldamine nüüd kala kohe kallimaks teeb, kõlab igal juhul küsitavana,“ märkis Sooniste.

Hea lugeja, anna teada, mida on müüja öelnud, kui oled palunud nn kampaaniakala tükeldada?