Tänu ettevõtluse plahvatuslikule kasvule Hiinas ja puhkusereiside populaarsusele viimase kahe aastakümne jooksul on majutusteenused pidanud kiire arengu läbi tegema, et teenindada suurt rahvamassi, kes muutub üha kvaliteediteadlikumaks. Tuhanded hotellikettidesse kuuluvad majutuskohad on avanud oma uksed üle terve maa. Konkurents on tihe, kuid veel enne, kui suur laienemislaine raugeb, võib ennustada, et keegi teine ei ole rajanud nii palju hotellitube kui Qi Ji.

Praegu kuulub 48-aastasele ärimehele China Lodging Groupi turu keskmises hinnaklassis olev tootemark JI, mis sihib magusat turuosa ning on loobunud igasugusest eritemaatikast ja -kujundusest (sealhulgas iidne Hiina, Tiibet ja taoism), mida teised hotellid püüavad silmatorkamiseks rakendada. Firma lubab, et nende majutuskohtades ei ole mingit eriteemat, disaini ega üllatusi.

Ei midagi ebaolulist

„Meie majutuskohad asuvad enamasti Hiina suurlinnade südames ja meie sihtrühmaks on hõivatud ärimehed, kes ei soovi end millestki ebaolulisest häirida lasta, nagu näiteks rohketest seinamaalidest," ütleb Nasdaqil noteeritud firma tegevjuht ja nõukogu esimees Ji, kellele kuulub 43 protsenti 1,4 miljardi USA dollarise turuväärtusega firmast.

Shanghais asuva peakorteriga China Lodgingul on 2000 renditud või frantsiisis olevat hotelli ehk 200 000 tuba terves riigis, millest 6 protsenti on JI kaubamärgi all. Emafirma 2013. aasta kasum kasvas 29 protsenti ehk 690 miljoni dollarini ja 2014. aastal tõenäoliselt juba 830 miljoni dollarini. Olles eelmisel aastal riigi kõige kiiremini laienev hotelligrupp, lisati portfooliosse 800 hotelli - see on nüüd suuruselt kolmas, kaheprotsendilise turuosaga, ja jääb pisut alla 7Days Innile ja liidrile Home Innsile, konkurendile, kelle Ji on ise loonud, talle kuulub seal 2,4-protsendine osalus.

1999. aastal oli internet võimalusi täis ning Ji läks koos Oracle'i tippjuhi ja endise kliendi Liang Jianzhangiga pangandusveterani Shen Nanpengi ja reisieksperdi Fan Mini jutule - nii sai temast Hiina suurima online-reisibüroo Ctrip kaasasutaja.

Hostelitest kuni viietärni hotellideni

Kui Ctrip 2002. aastal odavama hinnaklassi hotellide ärisse pürgis, määrasid asutajad uue ettevõtte juhiks Ji, firma sai nimeks Home Inns. Asjad läksid kehvaks, kui sarsi epideemia 2003. aastal Hiinat räsis. Ji nägi laienemisvõimalusi, kuid ülejäänud juhtkond ei soovinud riskida. Ji lahkus ettevõttest 2004. aastal ja pani järgmisel aastal aluse China Lodgingule. Ta on endiselt Ctripi juhatuses, millel on omakorda hilisemas ettevõtmises üheksaprotsendine osalus.

China Lodging, mida teatakse enamasti endise nime HanTing järgi, oli algselt keskklassi hotellikett, mille majutushinnad oleksid pidanud konkurentsiseaduse tõttu olema 20 protsenti kõrgemad kui Home Innsi odavaimates hotellides.

Praeguseks on China Lodingul seitse allettevõtet, alates 15-dollarise toahinnaga Hi Inn hostelitest ja lõpetades sajadollarise toahinnaga viietärni Joya hotellidega. Umbes 90 protsenti on Hi Inni alla kuuluvad säästuhotellid, HanTingi ja Elani kaubamärgid. Laieneda plaanitakse ka Koreasse ja Taisse.

Kuid eelmise aasta detsembris ühendas China Lodging jõud Hiina hotelligigandi Accoriga suures laienemises, mida Ji nimetab abiellu astumiseks. China Lodging saab peamise frantsiisivõtjana ainuõiguse müüa üle Hiina Accori odavamaid kaubamärke, mille alt plaanitakse järgmise viie aasta jooksul avada 350-400 hotelli, see on 35 protsenti aastasest kasvust. Firma saab ka kümneprotsendise osaluse ühisettevõttes, mis opereerib piirkonnas Accori luksuslikumat poolt, vastutasuks ostab Accor 10 protsenti China Lodgingus ja saab koha firma juhtkonnas.

Armastus esimesest silmapilgust

Ji jaoks on see liit kui armastus esimesest silmapilgust: 2000. aastal sattus ta lugema Accorist kirjutatud teost „Accor, The Birth of a Galaxy". „See hämmastas mind ja inspireeris hotelliäri alustama," meenutab ta. „Hiina firmad võivad väga suurt kasu lõigata partnerlusest rahvusvaheliste ettevõtetega, kui plaanitakse liikuda luksusmajutuse sektorisse."

„Püsikliendiprogrammid on tõhus viis turul laienemiseks. Ütleme alati, et need, kes saavad endale liikmeid, vallutavad terve maailma," lisab majutusekspert Han.

Detsembris avaldas China Lodging H Worldi programmi, mille kaudu on võimalik luua 10 000-punktine reisimise säästusüsteem. Programmi partnerid on poed, mis asuvad keti 6000 hotelli lähistel ja 4000 teise hotelli ligi, mida saab samuti China Lodgingu lehe kaudu broneerida. Püsiklendile on soodsamad ka õhtusöögid, vaatamisväärsuste külastamine, auto rentimine ja ostlemine. „H tähistab hotellindust," selgitab Ji. „Hotellid ei ole lihtsalt magamiskoht. Need on paigad, kus saad elada kvaliteetset elu."