Margiesinduste spetsialistid kinnitavad, et peamine, mida autoomanik igasuguste garantiitõrgete vältimiseks teha saab, on autotootja soovituste järgimine, eelkõige auto nõuetekohaselt hooldamine. Mingit kunsti siin ei ole, kõik soovitused ja nõuded on kirjas auto kasutusjuhendis ja hooldusraamatus, alati võib nõu küsida ka margiesinduse töötajate käest.

Kõik tundub lihtne ja loogiline, ent praktikas on komistuskive ja tüüpilisi apse, mis garantii säilimise küsimärgi alla panevad, päris palju. Samuti tekib teinekord arusaamatusi, mis täpselt kuulub garantii alla ja mis mitte.

"Garantii alla kuulub detaili purunemine või rike, mis on tingitud materjali- või tootmisveast. Hooldustegevusi, nagu reguleerimine, puhastamine ja määrimine, ei käsitleta garantii korras. N-ö kulumaterjalidel, mis tavapärase töötamise käigus kuluvad (lambid, kojamehed, piduri ja siduri hõõrdekatted jne), on garantiiperiood limiteeritud. Lühidalt öeldes: kulumist ei garanteerita, küll aga materjali- või tootmisdefekti," selgitab KIA Auto AS garantiijuht Gert Kautlenbach.

Garantii kehtimine eeldab lisaks muule heaperemehelikku kasutamist ja seda, et auto hetkeolukorra suhtes ollakse tähelepanelik.

Kindlasti on Kautlenbachi sõnul garantiitöödest keeldumise aluseks autoga hoolimatu ringikäimine. Näiteks kulunud rattalaagriga sõidu jätkamine võib viia rattarummu, piduriketta ja veovõlli riknemiseni ja need pole enam garantiijuhtumid. Või siis jahutussüsteemi rike: auto kuvab näidikute tablool ülekuumenemise veateate, kuid sõidetakse edasi kuni mootori kokkujooksmiseni. Jahutussüsteemi remont on garantiijuhtum, kuid mootori remont enam mitte.

Ehk siis viivitustest tingitud lisakulutused garantii alla ei kuulu.
Korralistesse hooldustesse lubavad mingil määral hilineda kõik autotootjad, kuid reeglid on erinevad - need tuleb margiesindusest järgi küsida.

Peugeot keeldubki garantiiremondist peamiselt kahel põhjusel: enamasti mootoririkete puhul just nimelt siis, kui ettenähtud hooldevälpadest pole kinni peetud, või kütusesüsteemi puhul, kui põhjuseks on mittesobiva kütuse kasutamine.

Sõltuvalt tekkinud olukorrast võib garantii katkeda kogu autole või ka ainult mõnele sõlmele.

Mida teha ja milliseid tegemisi vältida, et auto garantii ikka kehtiks nign mida arvavad tuunimisest, loe pikemalt selle nädala Autolehest.

Lugejad, jagage kogemusi - mille tõttu on teil auto garantii katkenud?