OÜ-ga Kinnisvarapension laenulepingu sõlminud pensionär pidi lepingu kohaselt saama lepingu sõlmimisel 4000 eurot ning siis kolme aasta jooksul igal kuul võrdsetes osades 100 eurot. Kokku 3600 eurot. Laenusumma kokku olnuks lepingu alusel seega 7600 eurot.

Tarbija kaebuse kohaselt maksis laenuandja välja lepingujärgse laenusumma 4000 eurot, samuti maksis OÜ Kinnisvarapension esimesel aastal igakuised osamaksed õigeaegselt. Mais 2014. aastal  igakuist laenu väljamakset suuruses 100 eurot ei toimunud. Juulist kuni augustini samal aastal maksed jälle toimusid, kuid alates septembrist kuni kaebuse esitamiseni ei ole makseid enam toimunud.

Tarbijal ei ole õnnestunud telefoni ega e-kirja teel kauplejaga ühendust saada. Samuti pole kaupleja vastanud tarbija järelpärimistele. Skandia Õigusbüroo esitas möödunud aastal ka kauplejale tarbija nimel nõude tasuda kogu võlgnetav summa. Kaupleja nõudele ei vastanud.

Kuna kaupleja tarbijale ei vastanud, esitas tarbija 23. märtsil avalduse asja menetlemiseks tarbijakaitseametisse.

Tarbijakaitseamet edastas tarbija avalduse kauplejale nii e-posti teel kui ka tähitud kirjana selgituse saamiseks. Kaupleja kirjale ei vastanud.

Aprilli lõpul esitas tarbija avalduse tarbijakaebuste komisjonile.

Klient nõuab avalduses, et OÜ Kinnisvarapension maksaks välja 796 euro ulatuses laenumakseid.

Komisjoni liikmed, hinnanud kõiki asjas esitatud tõendeid kogumis, leidsid, et tarbija avaldus tuleb rahuldada.

OÜ Kinnisvarapension esindaja Mihkel Randrüüti kinnitusel oli tegemist arusaamatusega ning tema sõnul on mõistmatu, miks tarbijakaebuste komisjon on üldse istungi pidanud ning miks otsus tehti.

„Ma ei tea istungi toimumisest midagi, pole selle kohta kutset saanud. Ma ei oska konkreetse juhtumi kohta praegu ka rohkem midagi öelda. Sellega peab tutvuma. Aga prouaga sai kokkulepe - tegemist oli arusaamatusega. Küsimus seisnes siis makseperioodi pikkuses, millal see summa pidi talle kantama," jättis Randrüüt täpsustamata, mida ta sellega mõtles.

Väidete kohta, miks mõnedel kuudel maksed peatusid ning miks kliendil ei õnnestunud ettevõttega ühendus saada, Randrüüt midagi vastu öelda ei osanud. „Vot ei oska öelda, peab tutvuma täpsemalt selle juhtumiga," lisas ta.