Esialgsetel andmetel tuleks AvtoVAZi igal esindussalongil tootja ettekirjutuste täitmiseks müügisalongidesse investeerida 100 – 150 miljonit rubla. Mitmed lehega vestelnud autodiilerid märkisid, et autotootja kavatseb nõuded edasimüüjatele senisest veelgi karmimaks teha. AvtoVAZ selgitab oma nõudmisi vajadusega „ajakohastada mudelivalikut“.

Simbirsk-Lada autosalongi peadirektor rääkis, et paberil ja ametlikult ei ole seni uusi nõudmisi veel esitatud, kuid telefonivestluses anti talle tulevastest lisanõudmistest juba teada. Näiteks ei tohi salongi põrand olla kaetud mosaiikplaatidega nagu praegu, vaid peab olema teatavat kindlat tooni hall.

Teine edasimüüja teatas, et neil oli AvtoVAZiga vestlus, mis puudutas müügisaali lae kõrgust – varem kokkulepitud kõrgus autotootjale enam ei sobi ja salongilt nõutakse, et lagi tuleb kõrgemaks ehitada.

Uurali kandi automüüjad ütlesid, et AvtoVAZi nõudmised „ei arvesta turu reaalset olukorda“ ja vajadus sellisteks investeeringuteks müügisaalidesse tegelikult puudub.
„Meile öeldi otse – kas täidate meie nõudmised või lahkute turult ja teie leping antakse teisele,“ rääkis üks edasimüüjatest.

AvtoVAZist öeldi lehele, et toimub lihtsalt audit, mille eesmärk on välja selgitada, kuidas täidetakse 2013. aastal kehtestatud standardeid ja mingeid uusi nõudmisi pole. Ka lükkas autotootja ümber väited, nagu nõuaks jutuks olnud ümberehitused suuri investeeringuid. Samuti kinnitati, et „kõik praegused lepingud diileritega kehtivad aasta lõpuni“.

„Mudelite valik ei suurenenud varem nii intensiivselt, aga praegu on planeeritud mitme uue mudeli tulek turule ja seetõttu peab ettevõte hädavajalikuks pöörata erilist tähelepanu müügisaalidele, et need mahutaks vähemalt 12 autot,“ selgitas lehele AvtoVAZi müügi- ja turunduse asepresident Denis Petrunin.

Kui aga edasimüüjal pole ressursse või soovi koos AvtoVAZiga areneda, pole ta ka konkurentsivõimeline, lisas Petrunin. Ta viitas, et autogigant on juba saanud mitmeid koostööpakkumisi General Motorsi diileritelt.