Aasia riik püüab suurendada kütuses palmiõli osa seitsmelt protsendilt kümnele protsendile. BMW teatas, et suurem palmiõli osakaal võib põhjustada ränki mootoririkkeid.

Maailma suuruselt teine palmiõli tootja Indoneesia järel soovitab kasutada kasvatada rohkem palme toidu ja kütuse saamiseks. Istandus- ja tooraineminister Douglas Uggah Embas ütles sel nädalal, et niinimetatud B10 programm jõustub oktoobris.

„Meie B10 biodiisli testid üle maailma näitasid tehnilisi probleeme“ ütles BMW Group Malaysia tegevdirektor Alan Harris. Palmiõli rasvhappe metüülester võib muuta mootorikütuse paksuks, mis võib väga tõsiselt kahjustada mootorit.

Praegused diiselmootorid sobivad hästi B7 tasemel biodiisli jaoks. Ka Mercedes-Benz leiab, et B10 juurutamine vajab täiendavat kaalumist. Ettevõtte mootorid saavad hakkama kuni 7% biodiisliga ja Fuso veoautomootorid kuni 5 protsendiga.