CV Keskuses, mis pakub muuseas ettevõtetele töötajate värbamise teenust, teatakse, et aasta-aastalt on töötajate leidmine muutunud raskemaks.

 „Uuringud näitavad, et pea pooled tööandjatest tunnevad ka täna tööjõupuudust. Klienditeeninduse valdkonnas näiteks on väga raske leida ideaalsete omadustega kandidaati ning tööandjad on viimastel aastatel muutunud märksa paindlikumaks töötingimusi töötajatele sobivamaks muutmisel. Klienditeeninduse sektorile on loomulikult omapärane ka suurem tööjõu liikumine, mis muudab personaliosakonna töö antud valdkonnas veelgi keerulisemaks," leiab Auväärt.

Samas on Auväärti sõnul selgelt ka erandeid ning ka Eestis on teada näiteks rõivamüügiga tegelevaid tööandjaid, kus headel aegadel teenivad klienditeenindajad isegi juhtidest kõrgemat tasu, kuna nende tulemus sõltub otseselt tehtavast müügist.

„Sellised tööandjad on suutnud ka klienditeenindajate tööstaaži valdkonna keskmisest mitmekordseks kasvatada. Taoline trend näitab aga taaskord tööturul toimuvaid muutusi, kus tööandjad on muutumas märksa paindlikumaks, et lisaks sellele, et sobivad töökäed tööturult üles leida, neid ka reaalselt ettevõttes lojaalsetena hoida," selgitab Auväärt tööturul toimuvaid muutusi.