Kuigi Amserv Auto on korduvalt palunud Ossipova kirjalikku nõusolekut, et alustada remondieelset ülevaatust ja alustada remonti, on naise vastus järjekindel: ta ei ole nõus sõitma remonditud mootoriga, mille Toyota esinduse töötajad "ära tapsid". "Seda enam olen kategooriliselt vastu sellele, et minu autot puutuksid teie mitte kvalifitseeritud töötajad. Ma nõuan mootori täielikku asendamist uue vastu või auto asendamist koos minu lisatasuga, mida Toyota oma programmis välja pakub. Ma nõuan teilt otse austust ja ausat suhtlust, nagu garanteerib Toyota oma klientidele," tõi ta välja oma kirjas Toyota esindusele.

Yana Ossipova sõnul ei pea paika Amservi esindaja väide, mida naisele omistati, et ta jätkas pärast süttinud hoiatustule ja märgukirja sõitu, kuni mootorist jõud kadus.

Kinnitab käte maharaiumise ütlust 

Ossipova kirjeldab täpsemalt, mis juhtus 10. mail, kui tema autol ilmnesid probleemid, mis said alguse esinduses tehtud õlivahetusest.

"Hakkasin Lõunakeskusest kodupoole suunduma. Seal lähedal ringteel süttis autos kollane lambike hoiatusmärgiga, mis tuletas meelde õlitaset kontrollida. Ma suundusin koheselt Toyota esindusse, aga nad olid suletud, kuna tööpäev oli lõppenud. Seejärel hakkasin kodupoole sõitma ja mu auto jäi seisma. See juhtus Selveri ostukeskuse vastas. Mingisugust müra auto mootor ei teinud või mingeid "punaseid" hoiatusmärke ei süttinud ning 20 minutit ma ei sõitnud: see on kõik Mareku ja Rene (Toyota esinduse töötajad – toim.) väljamõeldised, mis valmistavad mulle selget vastumeelt: nad üritavad taganeda vastutusest!"

"Järgmisel päeval läksin koos tuttavaga Toyota esindusse, selgitasime olukorda ja meile reageeriti esimesest hetkest tülgastavalt, vastupidiselt kõigile Toyota garantiidele ja põhimõtetele. Meile lihtsalt anti puksiiri visiitkaart ja öeldi, et helistage ise, kutsuge ise kohale ja makske ise see kinni." Ossipova kinnitab, et ütles tõepoolest, et lukksepal tuleks käed maha raiuda, kuid mõtles seda kui kujundlikku väljendit ning ei mõelnud seda tõsiselt. "Ma olin kohutavas olukorras, kõik minu plaanid purunesid ühe hetkega. Loomulikult olin ma väga endast väljas!"

Asi on isiklikus vaenus

Ossipova kirjeldab, et ta pakkus esindusele auto vahetamise varianti, kuna Toyotal on programm, millega saab lisatasu makstes asendada vana auto uue vastu. "Toyota on kohustatud tegema kõike kliendi jaoks nii, nagu kõigil Toyota lehekülgedel kirjutatakse: kliendi huvid on esikohal. Küsimus on direktor Mareku (Amserv Auto AS-i Tähe esinduse juhataja Marek Pärli-toim.) isiklikus vaenus minu vastu. Ma sõitsin kohale oma autoga, et lihtsalt õli vahetada. Mul oli korras bensiinimootor, mis õige hooldusega sõidab miljon kilomeetrit ja miks ma pean sõitma remonditud mootoriga. Ma ostsin uue kalli auto, kui ma oleks tahtnud remonditud mootoriga autoga, oleksin ma ostnud endale odava auto, aga mitte 100 000 dollarit maksva auto," kirjeldab Ossipova.

Ta lisab, autoasjades kogenud autoomanik eristab kohe mootori heli järgi, kas mootor on remonditud või mitte. "Nii et ma nõuan mootori asendamist uuega. Ja ma olen väga mures oma auto pärast, arvestades Toyota esinduse töötajate tegevust, pole mul lihtsalt enam usaldust nende vastu. Nad ei ole isegi vabandanud minu ees," sõnas Ossipova.

Amserv Auto AS-i Tähe esinduse juhataja Marek Pärli kinnitas Delfile, et auto hoolduses tehti esindusepoolne viga. Esinduse juhataja Marek Pärli sõnul oleks Ossipova pidanud auto kinni pidama hoiatavate märgutulede peale ning esindusega ühendust võtma. Nii käitudes poleks mootor kahjustada saanud. Naine sõitis aga oma sõnade järgi pärast tule süttimist veel vähemalt 20 minutit. Lisaks ütleb Pärli, kel on ligipääs rahvusvahelistele Toyota esinduste andmebaasidele, et Ossipova sõiduk ei ole pärast esimest läbitud 1000 kilomeetrit ametlikes Toyota hooldustes kordagi käinud.

"Rikke algpõhjused võivad olla ka varasemad," ütleb Pärli, kuid ei tagane sellega oma esinduses tehtud veast ja sellega kaasnevast vastutusest.

Yana Ossipova on varasemalt käinud kolmel korral õli vahetamas ja saatis Delfile ka vastava pildi dokumendist. Varasemalt pole tal autoga probleeme ilmnenud.

"Oleme korduvalt selgitanud, et tunnistame oma süüd ja soovime probleemi lahendada, kuid uue auto saamise võimalust ei ole ega saa olema. See ei ole kooskõlas kehtivate standardite ja normidega ning lisaks puht juriidiliselt ei ole võimalik sellist protseduuri ka läbi viia, arvestades sellega, et kliendi omandis olev auto on välisriigi registris," ütles Pärli Delfile selgituseks.

Kuna klient väitis, et tema soov on oma auto niikuinii maha müüa, siis pakkus Tartu Toyota esindus Pärli sõnul ka varianti auto Amservi kuludega Kasahstani transportida, ning katta remondi teostamine sealses Toyota ametlikus esinduses. Kohalik esindus oli nõus ka Ossipova sõiduki pärast remonti komisjoni müüki võtma, et aidata naisel sõiduk kiiresti realiseerida. Ka selline kliendile vastutulev lahendus Yana Ossipovale ei sobinud.

Tänaseks pole olukorrale lahendust ning klient esitab Pärli sõnul jätkuvalt vaid oma nõudmisi.