Üle veerandi (26%) globaalsest meedia ja meelelahutuse käibest moodustavad täna interneti kuutasud ning kiireimat kasvu näitab mobiilse interneti tarbimine. Kasvult nõrgimad ärisegmendid on ajalehtede ja ajakirjade kirjastamine, muusikatööstus ning kommertsraadiote tegevus, ent ka neis valdkondades pole olulisi käibelangusi oodata.

Globaalne mobiilse internetiteenuse müügitulu ületas traditsioonilise, kaabelühenduse kaudu pakutava interneti müügikäibe juba 2013. aastal ning selle kasvutempo on viimasest üle kolme korra kiirem. Mobiilse internetiteenuse globaalne käive oli mullu 237 miljardit dollarit, selle edasine kasv ületab 12% aastas ja ületab aastakümne lõpuks 430 miljardit dollarit aastas. Interneti püsiühenduste aastakäive kasvab sama ajaga 212 miljardilt 255 miljardi dollarini.

Internetist saadavad reklaamitulud (s.h tasulised otsingud) kasvavad uuringu kohaselt eeloleva viie aasta jooksul keskmiselt samuti 12% aastas ja ületavad juba 2017. aastal telereklaami tulusid (hinnangulised aastakäibed vastavalt 198 ja 188 miljardit dollarit).

Käibelt internetiteenuse järel jätkuvalt teisel kohal on tasuliste telekanalite segment, mille üleilmne müügikäive oli mullu 240 miljardit dollarit ja see kasvab stabiilselt 3% aastas. Mitmetes arenguriikides (näiteks Indoneesia, Keenia, Tai) ületab aastane käibekasv lähima viie aasta jooksul isegi 12%, seevastu arenenud maades, kus interneti-meelelahutus televisioonile üha suuremat konkurentsi pakub, on selle valdkonna käive pidurdumas.

Ajalehtede kirjastamise globaalne käive oli mullu 149 miljardit dollarit, millest 68 miljardit paberlehtede müük ja 69 miljardit reklaamitulud. Digilehtede müügikäive oli 2,5 miljardit (kasvades aastaga 30%) ning reklaamitulu 9,4 miljardit (kasv 10%). PwC hinnangul kasvab digitaalsete ajalehtede müügikäive maailmas keskmiselt 21% ning reklaamikäive 7% aastas, ulatudes 2019. aastaks vastavalt 6,7 ning 13,2 miljardi dollarini.

Uuringut kommenteerinud PwC juhtivaudiitor Eva Jansen-Diener ütles, et juba mitu aastat on meedia- ja meelelahutusäri domineerivaks trendiks piiride hägustumine „traditsioonilise“ ning digitaalse meedia vahel. „Tarbijat ei huvita pakutava toote nimi vaid unikaalne kasutajakogemus ning kasutusmugavus. Konkurentsivõitluse olulisteks eduteguriteks on tarbijate ootuste parim mõistmine ning innovatsioon uute toodete loomisel ja disainimisel. Vastumõjuna globaliseerumisele kasvab inimeste soov tarbida, isikupärastatud, just nende individuaalsetele vajadustele vastavaid tooteid ning teenuseid,“ ütles Eva Jansen-Diener.