Müüginumbritelt maailma suurim autoturg Hiina on olnud premium klassi autotootjatele nagu BMW, Daimleri Mercedes-Benz ja Audi viimastel aastatel peamine kasumlikkuse allikas ning aidanud neil Euroopa nõrkusest üle saada.

Samas on autotootjad ka üsna häälekalt hoiatanud Hiina aeglustuva majanduse, suurlinnades autode omamisele seatud piirangute ning odavamate kohalike tootjate poolt suurenevad konkurentsiga kaasneva kasumlikkuse vähenemise eest. Nagu ütles üks Hiina turu edasimüüja: „rahalehm hakkab surema“.

See sai selgeks, kui Audi tunnistas, et esimest korda enam kui kahe aasta jooksul nende ühe kuu müük Hiinas vähenes. Hiina Premium klassi autode turu suurim pakkuja, saksa Volkswageni kontserni kuuluva Audi müük kahanes mais eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,6 protsenti.

BMW ja Mini müük kahanes mais aastatagusega võrreldes 4 protsenti. See on BMW jaoks kümne aasta jooksul esimene kord, mil müük Hiina turul vähenes.