Emori maineuuring: suurfirmade edetabel on pea peale pööratud- vaata, kes on suurim tõusja, kes langeja!
TNS Emori suurettevõtete maineindeksi pingerida juhib Swedbank, kellele ligilähedaste hinnangutega järgnevad Statoil, Tartu Mill, RMK ja HKScan (Rakvere LK). Rakvere lihakombinaat on mulluselt esikohalt langenud viiendaks ning suurima tõusu on teinud Tartu Mill.
„Suurima tõusu on edetabelis aga teinud toiduainesektori esindaja Tartu Mill, olles eelmisel aastal oli 15. ja üle-eelmisel aastal 27. kohal, mis näitab kodumaise toiduainetööstuse esindaja potentsiaali saada suhteliselt kiirelt koht maineliidrite hulgas,“ ütles TNS Emori ärisuuna juht Aivar Voog.
Koht maineindeksi edetabelis | ||
TOP 5 ettevõtet | 2015 | 2014 |
Swedbank AS | 1 | 2 |
Statoil Fuel & Retail Eesti AS | 2 | 7 |
Tartu Mill AS | 3 | 15 |
RMK | 4 | 3 |
HKScan Estonia AS (Rakvere LK) | 5 | 1 |
Voogi sõnul on Swedbank (eelmise nimega Hansapank) ja HKScan (Rakvere LK) kuulunud esiviisikusse juba 16 aastat alates esimesest uuringust, ülejäänud ettevõtted on esiviisikus aeg-ajalt vahetunud. HKScan´i positsiooni langus on suure tõenäosusega seotud nimevahetusega.
Tulemused pärinevad TNS Emori iga-aastasest Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringust. Suurettevõtted reastati kahe näitaja – üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel.
„Vaadates valdkondade keskmisi tulemusi, on näha, et keskmine maineindeks on 2015. aastal kõrgeim jätkuvalt toiduainetööstusel, järgnevad finants-, side- ja kaubandussektor,“ lausus Aivar Voog. „Madalam indeks on iseloomulik üldiselt energeetika-, tööstus-, transpordi- ja ehitussektori ettevõtetele. Samas Statoil eristub viimati nimetatud sektori ettevõtetest sellega, et ta ei ole ainult kütuse jaemüüja, vaid ka esmatarbekaupade pood ning kiirsöögikoht.“
Suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu metoodikast
TNS Emori korraldatud Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuring toimus sel aastal 16. korda.
Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärgiks on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri – üldise suhtumise (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – "väga negatiivne" ja 10 – "väga positiivne") ja tugevusindeksi (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – "väga nõrk" ja 10 – "väga tugev") alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Ettevõtte tugevusindeks on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega. Suhtumine aga annab hinnangu sellest, kui meeldivaks firmat peetakse.