„Minu äripartnerid Ukrainas pakkusid Zatoka projekti ja neil õnnestus mind veenda pooleteiseaastaste läbirääkimiste tulemusena. Seal on üsna haruldane liivarand ja ajalooliselt suviti väga palju puhkajaid,” räägib Vichmann LP-le.

Mõistagi, kui ta oleks investeerima hakates ette teadnud, et riigis algab peagi raskerelvastusega sõjategevus, poleks ta seda sammu ette võtnud. „Püüan kohaneda. Hetkel väljendub see investeerimise jätkamises,” ütleb ettevõtja optimistlikult.

Ta täiendab, et kuna suvepuhkuse sihtkohti on pärast Krimmis uue reaalsuse tekkimist Ukrainas tunduvalt vähem, eeldab ta Zatoka populaarsuse edasist suurenemist. Ent millest rannapromenaadi investeering tagasi teenib, raha liikumine peab ju olema kahesuunaline? „Teenime investeeringuga seotud teenuste müügist. Raamatupidamislikult on plaanis jõuda kasumisse juba sel hooajal, aga kasum on ju, nagu ikka, tõlgendamise ja arvestamise küsimus,” kommenteerib Vichmann. Rahvarohke avamispidu on suure projekti esimene samm.

„Tänaseks ehitasime Zatoka keskusesse kilomeetripikkuse rannapromenaadi, aga kui kõik läheb meie eelduste kohaselt, ehitame hiljemalt kolme aasta jooksul veel 11 kilomeetrit,” sõnab ta. Mis on Ukrainas äri ajades kõige raskem? „Kõige keerulisem on leida äripartnerid, kel on huvitavad ja positiivsed mõtted, kelle äriideid ja -vaistu on põhjust uskuda ning mis kõige olulisem: keda võib inimlikult usaldada.” Marcel Vichmanni koguinvesteering Ukrainasse on tema sõnutsi mõõdetav kaheksakohalise arvuga ja Zatoka promenaadi nüüdne ilme on sellest kõigest mõni protsent.