Auto muutumine sisuliselt täisteenustega mobiilseadme rakenduseks võib muutuda tootjatele kullakaevanduseks. McKinsey uuringu kohaselt kasvab andmevoogude ja ühenduvuskomponentide äri 2020. aastaks 180 miljardi euroseks äriks. Seetõttu võitlevadki Apple, Google ja autotootjad, kes kui suure tüki sellest ärist endale saab.

Selle asemel, et toota transpordivahendeid, muutub autotootmine suurelt hoopis teenuseäriks, ütles BMW mobiilsusteenuste juht Tony Douglas.

„Transpordiäri on muudatuse äärel,“ ütles ta Münchenis konverentsil esinedes. „Me kas viime selle muutuse läbi ise ja muudame oma ärimudelit või teeb seda keegi teine.“

BMW, Audi ja Mercedes-Benz võistlevad oma vahel kõiges alates uutest mudelitest kuni sõitja mugavusteni. Kui Apple’i auto oht on sundinud neid panema seljad kokku, et osta Nokia HERE digikaardiäri. See äri võib asjatundjate sõnul maksta kuni 4 miljardit dollarit.

Täpset asukohainfot loetakse uute teenuste jaoks kriitilise tähtsusega faktoriks. Ilma selleta ei saa näiteks auto inimese vahenduseta hakkama kohvi ostmisega. Samuti on see ülitähtis kunagi tulla võivale isejuhtivale autole. HERE omamine kindlustaks saksa autotootjatele alternatiivi Google’i teenustele.

„Me soovime toota häid, turvalisi ja kenasid autosid,“ ütles samal konverentsil Daimleri juriidilise osakonna juht Christine Hohmann-Dennhardt. „Me vajame selleks andmeid.“

Saksa autotootjate huvi HERE vastu on osa digiauto ajastu ettevalmistusest. 2020. aastaks on umbes 90% Lääne-Euroopa turul olevatest uutest autotest võrgus, prognoosis Hitachi. Tuleval aastal on selliseid autosid vaid kolmandik. Interneti ja inimeste mobiiltelefonidega ühendatud autod võivad luua iga tund sama palju andmeid, kui sisaldab 10 000 emaili.

Ühes ennustava tarkvara ja mobiilmaksesüsteemiga saadakse infot inimeste harjumuste kohta. See on väärtuslik info.

Kui autojuhil läheb kõht tühjaks ja McDonalds suudab hankida sõidukiinfo, saab ta sellele vastata, suunates auto mõne teise kiirtoidukoha asemel McDonaldsisse,“ ütles konsultatsiooniäri EY saksa üksuse partner Peter Fuss. Sellise võimekusega süsteemid tulevad turule kahe-kolme aasta pärast.

Autode andmed on kriitilise tähtsusega, et muuta sõitmist turvalisemaks. Kui näiteks auto libiseb jäätriibul, annab auto sellest automaatselt teada kõigile teistele samal teel läheduses olevatele autodele.

Lõppeesmärgiks võiks olla see, et inimene ei peagi hoidma käsi roolil, kuna auto sõidab ise. McKensey prognoosis, et automaatsed autod annaksid üle maailma autojuhtidele iga päev kuni 50 minutit vaba aega juurde. See võib luua kuni 5 miljardit eurot täiendavat digimeedia käivet iga minuti eest, mil autojuht saab tänavate asemel vaadata internetti.

Autotootjatele on see suur võimalus, kui nad suudavad käia muudatustega kaasas. Vastasel korral saavad nad Apple’i ja Google’i poolt marginaliseeritud. Digiteenuste pakkumata jätmise oht on veel suurem.