Klient soetas 2013. aasta oktoobris Ülemiste keskuse kauplusest 499 eurot maksva Sony telefoni. Poe kodulehe sõnul oli telefoni võimalik kasutada 4G süsteemis. Aasta hiljem, kui telefonikasutaja muutis oma mobiilipaketi kiiremaks, 4G kiirusele, ei hakanud aga 4G tööle.

Telefoniomanik viis seadme garantiiremonti, kus teatati, et antud telefonil polegi 4G võimekust. Tarbija üritas seepeale ostulepingut lõpetada, kuid kaupleja keeldus sellest.

Mobiili soetaja selgitas tarbijakaebuste komisjonile, et oleks telefoni ostmisest loobunud, kui oleks teadnud, et telefonil puudub 4G võimekus.

Kaupleja on tarbijakaitseseaduse kohaselt kohustatud andma tõest teavet teadliku valiku tegemiseks ning kuna kaasajal on tavapärane, et ostjad tutvuvad eelnevalt müüjate pakkumistega kodulehel avaldatud teabe alusel, on ka antud juhul tarbijal õigus.

Komisjoni resolutsiooni kohaselt tuleb kauplejal tarbijale tagastada 499 eurot ning tarbija peab kauplejale tagastama mobiiltelefoni Sony C6602 Xperia Z. Samuti lõpetatakse ostuleping.