Juba neljandat kuud järjest asub kasahhitari Yana Ossipova Toyota Amservi esinduses Tartus.

Vandeadvokaat Aivar Pilv kinnitas Delfile, et tegemist on asjaga, millesse ta on ta kliendi esindajana kaasatud olnud pärast seda, kui juhtumit Delfis esimest korda kajastati ning pooltevaheline vaidlus oli käinud üle kuu aja. "On selge, et senine asjade käik on olnud ebamõistlikult pikk (enam kui 3,5 kuud alates juhtunust) ja klient on pidanud taluma ebamugavusi, mida oleks saanud Amservi poolt kasvõi osaliselt vältida või leevendada."

Kassi-hiire mäng

"Amservi esindus ei tee midagi, kuigi kogu aeg räägivad, et on minu jaoks kõik ära teinud. See on lihtsalt nende järjekordne vale! Minu advokaat on korduvalt neile välja pakkunud ühise laua taga asju arutada ja panna kõik paberile kirja, aga neil ei ole kogu kuu aja jooksul olnud aega minu probleemiga tegeleda. Mängitakse kassi-hiire mängu. Kust tuleb selline suhtumine?" küsib Yana Ossipova ärritunult.

Kasahhitari pahameele tingib see, et Toyota garanteerib kõrgetasemelist teenindust, hooldust ja ainult originaalosasid. Ossipova tunneb, et temaga on käitutud ülekohtuselt ning ei varja oma pettumust. "Milleks on neil kogu garantii ja lubaduste andmine?" Naine kaotas usalduse esinduse vastu, kui tema autoga tehti hooldustööde käigus saatuslik viga: pandi vale õlifilter ning seetõttu kartis ta, et kui esinduses uuesti ta autole käed külge pannakse, siis võib ehk veel midagi juhtuda. Parim lahendus oleks uus auto. "Nad tunnistasid oma viga, aga selle parandamiseks ei taha nad üldse midagi teha. Neli kuud! Selle aja jooksul on võimalik uus auto saada!" Samuti ärritas naist ettevõtte kassi-hiire mäng. "Mul ei ole võimalik pöörduda Toyota juhtkonna poole. Iga päev, iga tund on neil koosolekud. See on lihtsalt vale."

Kellel on õigus?

Ossipova toob aga huvitava nüansi sisse: Amservi sõnul ei ole ta andnud kirjalikku nõusolekut mootori vahetamiseks. "See on vale. Mul on kirjalikud tõendid ning mootori vahetamisega olin ma nõus juba 7. mail."

Amserv Auto AS-i Tähe esinduse juhataja Marek Pärli imestas, et kasahhitar on taas ajakirjanduse poole pöördunud. "Nagu ka eelmisel korral, ei leia Amserv Tähe esindus olevat Ossipova pöördumistel alust ning tegemist selgelt informatsiooni kallutatud kasutamisega," sõnas ta.

Juhtumeid, kus autoesindus eksib, on kindlasti olnud kõigil edasimüüjatel ja kõik need on lahenenud sellega, et esindus tunnistab oma eksimust ning parandab või asendab kahjustatud detailid, tõi Pärli näiteks. "Minu teada ei ole meil ega mujal margiesindustes varasemalt juhtunud, et klient tegeleb teadlikult väljapressimisega ning nõuab sellise juhtumi korral uut autot."

Kui proua Ossipova oleks andnud nõusoleku oma sõiduki mootori remondiks õigeaegselt (13. maiks), siis oleks auto olnud juba juuni alguseks remonditud ja taas täiesti sõidukorras, selgitas Pärli. Amserv Tähe esindus on tunnistanud mootori õlifiltri vahetamise käigus juhtunud kahetsusväärset viga ning olnud nõus vastavalt Toyota rahvusvahelistele standarditele ja Eesti seadusandlusele esindusest tulenenud vea parandama ning tagama proua Ossipovale täiesti sõidukorras sõiduki täielikult remonditud mootoriga. "Oleme korduvalt Yana Ossipova ees vabandanud ning püüdnud kiiremas korras leida lahendust. Yana Ossipova täiendavad ja põhjendamatud erinevad nõuded on tekitanud olukordi, mis pole võimaldanud töid tänaseks teostada ja autot remonditud kujul proua Ossipovale loovutada."

Uus mootor on tellitud, aga nõusolekut pole

Tänaseks on olukord kujunenud selliseks, et Ossipova juuresolekul sai esindus mootori defekteerida ja ollakse endiselt seisukohal, et otstarbekam on paigaldada uus komplektne mootor. See otsus sai tehtud rohkem kui kuu tagasi ning ka kliendile välja pakutud. Uue mootori on Amserv Tähe esindus juba heauskselt ka ära tellinud. "Kahjuks ei saa me autol iseseisvalt teostada ühtegi tööd, selleks on vajalik omaniku kirjalik nõusolek. Tänaseni puudub meil proua Ossipova kirjalik nõusolek tema omanduses oleval sõidukil mootori vahetamiseks. Juhtumist on möödunud varsti pea kolm kuud ning seniajani pole me saanud kirjalikku kinnitust, et omanik soovib ja nõustub mootori vahetusega. Raske on kommenteerida ja aru saada sellisest viivitamisest? Amserv Tähe esindus on teinud endast kõik ja rohkem, et antud juhtum saaks kiiremas korras lahendatud, kuid arusaamatu suhtumine vastaspoolelt on teinud meid nõutuks," oli Pärli nördinud. "Ja veel kord rõhutan seda, et kui klient ei oleks tahtlikult viivitanud nõusoleku andmisega, siis oleks kõnealune sõiduk juba juuni alguses olnud sõidukorras."

Tänase seisuga pole kohtuvaidlust ametlikult alustatud, samuti ei mõista Amservi esindaja, kuidas on kohtuasi võimalik, kui seadusi pole rikutud. "Proua Ossipovat esindav advokaat on saanud vastused kõigile esitatud küsimustele nii meid esindava advokaadi kui Amserv Auto AS esindajate poolt. Kasahhitari põhjendatud nõudmised ning väljapressiv pahatahtlik suhtumine on see, mis segab mõistlikku suhtlemist ning olukorra võimalikult kiiret lahendamist. Meie poolt pole tekitatud mingeid takistusi," sõnas Pärli.

Amserv Tähe esindaja sõnul oleks kogu juhtum võinud olemata olla, kui Ossipova oleks keelava märgutule süttides auto mootori seiskanud, kuid naise väidete kohaselt jätkas ta enam kui 20 minutit edasisõitu, mille tulemusena mootori rike tekkis, selgitas Pärli. Lisaks ei välista Pärli võimalust, et rikke põhjused võivad olla ka varasemad. "Lisaks Yana Ossipova isiklikult tehtud solvangud, ähvardused ja kommentaarid ajakirjanduses ning internetivõrgustikus on näited temapoolsest suhtumisest ja soovist mitte leida probleemile sisulist lahendust. Sellest kõigest hoolimata on Amserv Tähe esindus valmis auto korda tegema ja kahjustada saanud mootori asendama täiesti uuega. Kasahhitari alusetutele nõuetele ja ajakirjanduse abil saavutada püüdvale väljapressimisele, me vastu ei tule."

Mida teha taoliste vaidluste puhul?

Vastab tarbijakaitseameti esindaja: "Kui tarbija ei ole rahul ettevõtte poolt edastatud vastusega on tal võimalus pöörduda tarbijakaebuste komisjoni poole ja/või kohtusse. Omamata muud infot, kui vaid ajakirjanduse vahel kirjutatu, ei ole võimalik rohkem kommenteerida."

Kui üldpilt lahenduste osas selgemaks saab, on võimalik hinnata, kuidas ja missuguses mahus on vajalik tekitatud kahjunõuetega edasi minna. Vandeadvokaat Aivar Pilve sõnul sõltub see suurel määral ka Amservi suhtumisest ja valmisolekust asja mõistlikult lahendada.

"Kokkuvõtvalt saan öelda, et me tegeleme iga päev antud asjaga ja püüame erinevates küsimustes konkreetsemate lahenduste-vastusteni jõuda. Paraku ei laabu kõik asjad nii kiiresti kui loodetud või kliendi poolt soovitud ning me ootame vastuseid Amservilt reale küsimustele, millele pole ammendavalt piisavalt selges vormis senini vastatud. Ma ei asu neid siinkohal üksikasjalikult selgitama, sest see läheks päris mahukaks," ütles Pilv pärast 28. juulil toimunud kohtumist Yana Ossipovaga.