Eesti Raudtee tulevane juht: mul on kohaliku transiidisektoriga hea, aga veidi teistmoodi läbisaamine
Peagi riigifirma Eesti Raudtee juhtimise üle võttev Sulev Loo on Eesti üks mõjukamaid transiidi- ja logistikaäri tippjuhte. Intervjuus Ärilehele nentis Loo, et Eesti Raudtee on praegu raskes seisus ning esmakordselt eraettevõttest riigifirmasse tööle tulemisega loodab ta seda taas jalule aidata oma kogemusi riigiga jagades.
Kolmapäeval teatas Eesti Raudtee nõukogu, et tegi Sulev Loole ettepaneku asuda Eesti Raudtee juhatuse esimehe kohale. Eesti transiidiäri üks mõjukamaid tippjuhte asub Eesti Raudteed juhtima 1. septembrist.
Miks te EVR juhatuse esimehe kohta vastu võtma nõustusite? Te pole varem riigifirmas töötanud, palk saab olema arvatavasti kordi väiksem kui Tarconas...
Tõepoolest, riigifirmas ma töötanud pole, palk pole ka kindlasti võrreldav. Aga olen 18 aastat selles valdkonnas olnud ja paljugi transiidiärist ja selle toimimisest selgeks saanud, sellega kaasneb ka korralik kontaktidepagas. Mingisse uude valdkonda ei taha ma kindlasti enam sisenema hakata ja tegelikult on ju rasked väljakutsed alati huvitavad. Ja Eesti Raudtee pole just üleliia lihtsas seisus.
Kui Ahti Asmann rõhutas, et ta tahab olla oma otsustes läbipaistev ja mitte kedagi eelistada, siis oli see tema jaoks lihtne, sest tal polnud raudteeäris erilisi kontakte. Kas te ei karda, et teil võib see mitte-eelistamine hoopis raskemaks minna, sest teate kõiki ja aja jooksul on ikka tekkinud sümpaatiad või antipaatiad?
Viimasel kümnel aastal, mis ma Gunvoris olin, polnud Gunvoril ju Eestis väga palju tegemisi. Pigem on minu läbisaamine kohaliku transiidisektoriga teistmoodi. Kui kokku saame, siis vahetame informatsiooni ja küsime üksteiselt: „Kuidas läheb?” Mingeid konflikte pole olnud ja arvan, et mul on ka selles mõttes lihtsam.