Vaegurite õmmeldud poekotid muutusid trendikaubaks
Taaskasutatud materjalidest toodetud poekotid on müügil erinevates Selveri ja Maxima poeketi kauplustes ning Stockmannis. Idee ühe algataja, Eesti Pakendiringluse juhataja Aivo Kanguse sõnul on kottide müügiedu ületanud esialgseid ootusi.
"Inimestele meeldivad nende kottide üllatavad detailid ja kordumatud mustrid. Edu on seda rõõmustavam, et kottide müügilt teenitav tulu läheb puuetega inimeste töötasuks, kauplused kottide müügist vaheltkasu ei teeni," rääkis Kangus.
Hiljaaegu toetas Eesti Pakendiringlus kotte valmistavat MTÜd Töötoad ka tipptehnoloogial trükimasinaga, mis võimaldab trükkida kottidele mistahes fotosid või mustreid. MTÜ Töötoad juhatuse liikme Mati Tuuksami sõnul avardab uue trükimasina soetamine veelgi taaskasutusvõimalusi.
"Niivõrd kõrgetasemelisi trükimasinaid on Eestis üldse vaid üksikuid. See võimaldab meil näiteks pakkuda koostöövõimalusi erinevatele ettevõtetele, kas saavad tellida enda logo või muu tunnussümboolikaga kotte," rääkis Tuuksam.
Tuuksami sõnul on poekottide tootmisega pidevalt hõivatud üle kümne inimese. "Tegevust leiavad õmblejad, juurdelõikajad, piltide paberile trükkijad ja selle kangale kandjad, kvaliteedikontrollijad ja pakkijad. Töötajate tegemisi jälgivad pidevalt kaks juhendajat, kes kontrollivad kvaliteeti," rääkis Tuuksam.
"Poekotid on juba tekitanud huvi ka mitmetes ettevõtetes, kes erinevate kampaaniate tarvis tellimusi on esitanud. Näiteks oleme teinud kotte Alexelale ja Viru Folgile. Alles hiljaaegu saime valmis Pedigree tellimuse ligi 2500 koti tootmiseks," rääkis Tuuksam.
Lisaks tekstiilile kasutatakse poekottide valmistamisel ka takjapaela ja niite, mis samuti oleks muutunud pärast tellimustöö täitmist jäätmeiks. Ka pesupulber, millega kotid läbi pestakse, on saadud transpordikahjustustega tootepakenditest. Projektis osalevad MTÜ Töötoad, Metroprint, Pixmill, Lipuvabrik, Brand Factory, Nurme Vabrik, JCDecaux, Henkel Baltic, Stockmann, Selver, Maxima ja Eesti Pakendiringlus.