Kuigi Amazon alustas droonide siseruumides testimisega juba 2013. aastal, ei lubanud Föderaalne Lennundusamet (FAA) teha katsetusi välitingimustes.

Olukord muutus käesoleva aasta märtsis, kui FAA andis Amazonile loa oma masinaid ka õues lennutada, tingimusel, et need ei lenda piloodi vaateväljast kaugemale ning katseid tehakse päeva ajal.

Et Amazon saaks hakata mehitama kullerteenust pakkuma, peab FAA andma loa lennata väljaspool piloodi vaatevälja ning üle inimeste. Lennundusameti reeglid droonide kasutamiseks erasektoris on aga alles kujundamisel.

Amazon Prime Air drooniprojekti asepresident Gur Kimchi esitles teisipäeval Californias toimunud NASA konverentsil oma ideed luua eraldi lennutsoonid ärilistel eesmärkidel kasutatavate droonide tarbeks.

Ta pakkus välja, et kiiremad, rohkemate sensoritega mudelid võiksid lennata 200-400 jala kõrgusel (61-122 meetrit). Sellel „kommertstsoonil" oleksid droonidele kehtestatud tehnilised nõuded ning lende kontrolliks eraldiseisev lennujuhtimisüksus.

Sellest kõrgemale jääks 100 jala laiune puhvertsoon, kus lennumasinaid pole. Alla 200 jala (61m) kõrgusel võiksid aga lennata aeglasemad ja lihtsamad hobikasutuses olevad droonid.

„Viimase kümnendi jooksul on fookus olnud väikeste mehitamata lennumasinate tsiviilõhuruumi (kõrgemal kui 500 jalga) integreerimisel," selgitas NASA konverentsil avaldatud dokument. Amazon ei soovi lennutada droone kõrgustel, kus lendavad reisi- ja sõjalennukid ning soovivad, et neile loodaks eraldi tsoon vahemikus 200-400 jalga, mida saaks ärilisel otstarbel kasutada.