Mitsubishi taastas konteinerveod Muugalt Kalugasse oluliselt väiksemas mahus
Kui Mitsubishi autoosadega konteinerrongiliin väljus varasemalt Muugalt Kaluga autotehasesse ülepäeviti, siis nüüd väljuvad rongid ca 10 korda kuus.
EVR Cargo juht Ahto Altjõe sõnul väljuvad Mitsubishi pärast vedude ajutist peatamist jälle, kuid umbes 10 korda kuus eelneva ülepäeviti väljumiste asemel.
"Alates maist on konteinerrongide väljumine taas stabiilne. Teiseks on taastunud - mitte küll täies mahus - ka siit Moskvasse liikuv liinirong, mis oli vahepeal täiesti maas," lisas Altjõe. Varasemalt väljust "Moskva Ekspress" siit Venemaa pealinna kolm korda nädalas. "Konteinereid liigub ca 30% vähem kui eelmine aasta."
Juulis kinnitas sama trendi ka Transiidikeskuse juht Erik Laidvee. "Venemaa nõudlus on hetkel oluliselt kukkunud ja see on omakorda vähendanud enamuses Läänemere sadamates konteinerkäibeid kuni 30%."
Aprillis kirjutas Ärileht, et Mitsubishi autotööstus peatas Kalugas ajutiselt tehase töö, sest kui Venemaa automüük on vabalanguses, pole mõtet sõidukeid ka lattu toota. Lakooniline teade tähendas aga järjekordset hoopi Eesti transiidisektorile. Kõige otsesemalt oli see oluline tagasilöök Transiidikeskusele, kes teenis laevadelt autoosadega tulnud konteinerite ladustamiselt, Tallinna Sadam omakorda teenis järjest vähem sadamatasusid iga laeva ja kaubaühiku pealt ning EVR Cargo vedas vähem konteinereid Eesti-Vene piirile.
Ka jaanuaris oli Mitsubishi vedudes paus, sest tehases toimus ümberseadistamine. Ent eelmiste aastate tasemel ei taastunud veod ka veebruaris, kuigi kavas oli vedada vähemalt sama palju kui mullu ehk 166 rongi.