Angelilli filosoofia järgi, ei tasu jõusaali minnes enda keha hävitada. Kõik tõsised sportlased teavad, et hoopis puhkus, taastumine ning progressiivne treeningprogramm on optimaalseima vormi saavutamiseks esmatähtsad. Sellegipoolest ülistab fitness-tööstus trenni, mis mõjub kehale laastavalt.

Jonathan kutsub seda fitnessi militariseerimiseks - korraldatakse sõjaväe väljaõppest inspireeritud treeninglaagreid, naeruväärselt intensiivseid jõusaaliprogramme ning ülistatakse valu üleüldiselt. Ka taastumistehnikaid hinnatakse selle järgi, kui valusalt need mõjuvad.

See trend on Angelilli sõnul osaks suuremast probleemist: väsimus on meie kultuuris muutunud seisuse sümboliks. Alates lapsepõlvest kinnitatakse, et edukad on need, kes töötavad ületunde, ohverdavad oma tervise, sõbrad ja õnne, et oma eesmärke saavutada.

Krooniline väsimus ei too aga mitte edu, vaid haigused ja väärtalitlused. Me ei ütle üksteisele „Ma võin kihla vedada, et saan neerupuudulikkuse enne kui sina!", aga paljud käituvad just selliselt.

Angelilli sõnul on fitness-tööstuses palju tugeva välimusega inimesi, kes on sisemiselt haiged. Kahjuks ollakse nõus suuri summasid maksma, et endale sarnane keha saada.

Treeningute militariseerimine mõjutab tervist, treeningprogrammi jätkusuutlikkust ning võimet jõuda eesmärkideni. Angelilli on ka ise kümneid aastaid „valusaid meetodeid" kasutades treeninud, kuid väidab, et see pole ainus ja kindlasti mitte kõige jätkusuutlikum viis.

Õpi oma keha tundma

Intensiivset trenni tuleb teha targalt. Eesmärkide saavutamiseks tuleb ületada piire ning toime tulla ebamugavustega. Jonathan loodab, et tema juttu ei kasutata vabandusena, et trenni mitte teha. Trenni vältimine on tema sõnul sama halb kui ülepingutamine.

Seega tuleb leida kuldne kesktee. Õpi oma keha tundma ning leia, millises olukorras tasub pingutada ning millistel päevadel on parem puhata ning taastuda. Angelilli usub, et mida paremini sa oma keha tunned, seda intensiivsemalt on võimalik treenida ning ilma vigastuste ja haigusteta oma eesmärke saavutada.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid