Aastate jooksul on ilmunud mitmed uuringud, mis seovad aspartaami suurenenud vähi, allergiate ja enneaegsete sündide riskiga. Suuresti just sellel põhjusel on Diet Pepsi müügitulemused viimastel aastatel halvenenud.

PepsiCo otsus asendada aspartaam uue suhkruasendajaga sukraloos, mida tuntakse paremini brändinime Splenda all, on loonud aga uusi küsimusi.

Nimelt leidis üks uurimus, et kalorivaba lisaaine sukraloos võib suurendada maksa ja neere, vähendada kasvu ning põhjustada harknäärme kokkutõmbumist, mille tagajärjel nõrgeneb immuunsussüsteem.

North Carolina Osariigi Ülikooli professori, Susan Schuffmani läbi viidud uuringust selgus, et sukraloos võib vähendada kasulike maomikroobide hulka 50% võrra ning muuta vähi ja südamehaiguste ravimid vähem efektiivseks.

Tarbijate põhjendamatu hirm?

Lähiajal selgub, kas dieetkoolast aspartaami eemaldamine muudab joogi, mida paljud ohtliku suhkruasendaja tõttu vältisid, taaskord populaarseks. PepsiCo asepresidendi Seth Kaufmani sõnul oli aspartaam: „Number 1 põhjus, miks kliendid meile helistasid."

Pepsi pole aga ainus karastusjookide tootja, kes aspartaami kasutab. Sellesse nimekirja kuuluvad ka Diet Coke, Diet Dr Pepper ja Fanta Zero. Nende dieetjookide müügitulemused on samuti languses ning firmajuhid süüdistavad selles tarbijate põhjendamatut mure aspartaami suhtes.

Kaks aastat tagasi üritas Coca-Cola lausa ajalehereklaami kaudu magusaine ohutust tõestada, kuid seegi ei võtnud vedu.

Uus, aga tuttav maitse

Ilmselt kasvatavad lähinädalatel müügile tulevad uued Diet Pepsi purgid vähemalt ajutiselt PepsiCo tulu. Asepresident Kaufmani sõnul ei ole uue retsepti maitse küll identne, kuid siiski Diet Pepsi fännidele tuttav.

Uutel koolajoogi purkidel on Pepsi ümmarguse logo kohal sõnad „Now Aspartame Free" ehk „Nüüd aspartaamivaba".