Millega tegeleb kaasaajal Fujifilm?
Jaapani ettevõtte firmajuht Shigetaka Komori on juhtinud kompanii läbi tundmatute vete. Seni küllaltki edukalt. Fotofilmi asemel tegeletakse moodsate aladega – ebola ravimite, vanadusvastaste kreemide tootmise ja tüvirakkude uuringutega.
Fujifilm teenis rekordilise aastakasumi (119 miljardit jeeni ehk 860 miljonit eurot). Analüütikud ootavad alanud aastal enam kui 5% kasumikasvu.
Ettevõtte 75-aastane juht plaanib kulutada kuni 2017. aastani enam kui 400 miljardit jeeni ülevõtmistehingutele, uute tootegruppide loomisele ja agressiivsemale laienemisele tervishoiu toodete vallas. Praegu tegeleb ettevõte maagaasi puhastamise filtri testimisega ja tüvirakkude katsetustega, mis suudaksid ise kasvatada inimnahka.
„Ma ei ütleks, et oleme võitnud,“ lausus Komori. „Seda on mistahes ettevõttel raske öelda, kuna kõik muutub nii kiiresti.“
Ta loodab 2018. aastaks kahekordistada tervishoiu tulud 1 triljonile jeenile. Oma osa peaksid selleks andma rakud ja meetodid, mis peaksid parandama kahjustatud elundeid.
Märtsis ostis Fujifilm 307 miljoni dollari eest USAs tegutseva Cellular Dynamics Internationali, mis toodab iPS rakke. Fujifilmi üksus Japan Tissue Engeneering toodab ja müüb tooteid, mida kasutatakse põletushaavade korral.
„Mõelge meist sedasi – meie ettevõte spetsialiseerub rakkude juhtimisele,“ ütles keemik Yuzo Toda, kelle juhtida usaldas Komori kosmeetika ja farmaatsiaäri. „Me püüame muuta olukorda aladel, kus Fuji võib võita.“
Mitmed Jaapani tehnoloogiafirmad püüavad samuti leida uut identiteeti. Walkmani leiutaja Sony on muutumas nutitelefoni tootjatele kaamerasensorite tootjaks. Panasonic on kaasaajal Tesla Motorsi akudega varustaja, kirjutab Bloomberg.
Komori uuenduspüüdlused algasid juba kümnekonna aasta eest, kui digikaamerad ja nutitelefonid hakkasid hävitama filmimüüki. Suurimaks äriks sai koopiamasinate ja printerite tootmine. Kuigi need jäävad tõenäoliselt veel mõneks ajaks suurimaks käibeallikaks, tahaks Komori tulevikus näha kasvu allikana biotehnoloogiat ja farmaatsiat.
Suureks katsumuseks oli uurimismeeskondade loomine, kes katsetaksid uute ideedega. Kunagi fotode säilitamiseks molekule leiutanud Tomako Tashiro tuli vanemapuhkuselt ettevõttesse tagasi 2005. aastal ja avastas, et ta on ümber suunatud. Tal paluti katsetada sama tehnoloogiat naha peal. „See tundus hullumeelne,“ ütles Tashiro. „Kuid ma avastasin varsti, kui palju ma suudan väärtust lisada.“
Kahe aastaga arendasid nad fotopaberi vanaemise vastastest molekulidest välja koostisosa ilusarjale Astalift. Nüüd on nahahooldussarja müük suurem 10 miljardist jeenist.