Mitsubishi Aircraft plaanib seda muuta tootes oma ajaloo esimese reisilennuki. See on 40 aasta jooksul esimene Jaapanis toodetud reisilennuk. Mitsubishi Regional Jet teeb oma esimese lennu oktoobris, teatas ettevõte.

Sel teel püüab Jaapan murda Embraeri ja Bombardieri domineeritud väikeste reisilennukite turule. Suurte reisilennukite turul domineerivad Boeing ja Airbus. Nüüd spetsialiseerub Bombardier suurematele CSeries lennukitele, mis suudavad transportida kuni 160 reisijat. Mitsubishi Aircraft loodab täita tekkiva tühimiku oma 92-kohalise MRJ90 lennukiga, mille hind on 47,3 miljonit dollarit.

„Mitsubishil võib olla päris hea plaan kui ta suudab korraldada kulusid all hoides masstootmise,“ ütles Atlantis Investment Researchi president Edwin Merner, kes on lennanud viimati Jaapanis toodetud reisilennuk YS-11-ga. „Neil on selleks kompetents ja kui lennuk on hea, siis on neil võimalus õnnestuda.“

Nihon Aircraft lõpetas YS-11 tootmise 1974. aastal. Ettevõte likvideeriti võlgade tõttu.

„YS-11 oli nagu riigiprojekt, mis oli üks ebaõnnestumise põhjus,“ ütles Japan Aviation Management Researchi analüütik Geoff Tudor. „Selle projekti eelarve läks lõhki. Ka juhtkond oli probleemne nagu ka hooldustööd ja tugiteenused.“

Seekord on Mitsubishi Aircraft projekti juhtimas. Boeing abistab turunduse, arenduse ja müügijärgse teenindusega.

Mitsubishi Aircraft avab müügiesindused USAs ja Euroopas. Praeguseks on tellimusi 407 lennukile.

Jaapani kaks suurt lennukompaniid ANA Holdings ja Japan Airlines on juba oma tellimused esitanud. Suurimad tellimused tulid Põhja-Ameerikast SkyWest ja Trans States Airlinesilt.