Uusi sõiduautosid müüdi septembris Eesti turule 1817 ehk 31 auto võrra vähem kui möödunud aastal, teatas AMTEL.

Üheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud üldse 15662 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta samale perioodile alla 1,9% võrra. Jätkuvalt on segmentide jaotuses enim müüduimaks väiksemad keskklassi autod, mis moodustasid septembri kogumüügist 32%. Järgnevad keskklassi ja väikeautod, mõlemad klassid moodustasid ligikaudu 14% kogumüügist. Eelnevate kuudega sarnaselt jätkub langus keskmiste ja suuremate maasturite segmentides. Uute sõiduautode osakaal kõigist septembris esmaselt registreeritud autodest oli 43%. Elektriautosid, milliste müük oli juba mitmeid kuid püsinud nullis, müüdi septembris 3 tükki.

Edukaimate automarkide edetabelis püsis ka septembris esikohal Toyota 299 müüdud sõiduautoga, järgnesid Nissan 193 ja Škoda 178 autoga. Mudelite arvestuses jätkub juba kolmandat kuud järjest Nissan Qashqai müügiedu ja neid müüdi koguni 131 autot. Järgnesid kaks Toyota mudelit, Avensis ja Auris vastavalt 77 ja 71 müüdud autoga.

Taas tegi suure hüppe üles tarbesõidukite müük ja septembris müüdi eelmise aastaga võrreldes koguni 43% võrra rohkem sõidukeid. Septembris müüdi ühtekokku 479 tarbesõidukit, mis jääb arvuliselt tänavu alla vaid jaanuarikuu müügile. Üheksa kuuga on tänavu klientidele üle antud 24,7% võrra enam tarbesõidukeid kui eelmise aasta samal perioodil.

Markidest oli taas edukaim Citroen 104 tarbesõidukiga ning järgnesid Peugeot 70 ja Renault 46 sõidukiga. Veokite segmendis tegi septembris ülekaaluka tulemuse Scania 39 müüdud veokiga, järgnesid Volvo ja Mercedes mõlemad 11 veokiga.