Statoili mootorikütuste ostujuht Indrek Sassi tõdeb, et esimeste miinuskraadide juures peaks iga diiselmootoriga sõiduki omanik korraks mõtlema, kas tema sõiduki kütusepaagis on suvine diislikütus maksimaalse külmataluvusega -5°C või juba külmakindlam üleminekuperioodi diislikütus.

Statoil alustas üleminekut talvisemale diislikütusele juba septembris ning kõikidesse Statoili teenindusjaamadesse on sellest ajast Sassi kinnitusel tarnitud talvisematele tingimustele vastavat diislikütust külmumispunktiga vähemasti -17°C.

Tagasihoidlikuma läbisõiduga autoomanikul tasub Sassi soovitusel korraks aeg maha võtta ja meenutada, millal viimati tangitud sai. Kui see jäi septembrikuusse, tuleks kliendil auto kütusepaak tühjemaks sõita ning siis külmakindlamat kütust paak täis tankida, et vältida järgmistel miinuskraadidega hommikutel käivitusprobleeme.

Soovitused diiselmootoriga auto omanikule:

  • Ära tee järeleandmisi kütuse kvaliteedis ning tangi vaid usaldusväärsetest tanklatest
  • Küsi enne tankimist diislikütuse sertifikaati, kus on kirjas nii kütuse hägustumispunkt kui ka külmfiltri ummistumispunkt
  • Kui sinu viimane tankimine jäi septembrikuusse, siis sõida kütusepaak võimalikult tühjaks ning täida külmakindlama kütusega