Killuke Eesti disaini meestemoes
„Kikilips teeb mehe šikiks“ — selles pole kahtlustki. Eriti šikk on aga see, kui lips on valmistatud puidust ning algusest lõpuni käsitööna. Just selliseid kikilipsusid teevad Tallinna poisid Kristjan ja Ats. Puidu ainulaadne muster muudab iga lipsu kordumatuks ning eriliseks, seega võib kindel olla, et isegi kui läheduses on keegi, kes samuti Šikk lipsu kannab, siis oled endiselt eriline.
Kuigi laulusõnade kohaselt teeb kikilips šikiks just mehed ning ka poiste enda algne plaan nägi sihtrühmana just noori ja edukaid mehi, on töö käigus selgunud, et ka naised on erilistest lipsudest vägagi huvitatud.
Kuidas sündis idee hakata tegema puidust kikilipse?
Ats: Algselt hakkasin mina tegema riidest kikilipse.
Kristjan: Mulle need kikilipsud meeldisid ning tegin ettepaneku, et võiks neid tootma hakata suuremalt, ettevõttega.
Ats: Proovisime leida mõistlikku lahendust, kuidas ja mida teha. Rohkem teemasse süvenedes, saime aru, et neid riidest kikilipsu tegijaid on juba väga palju. Kaalusime teisi materjali valikuid nagu näiteks alumiiniumit, puitu, plastikut. Jäime puidu juurde, sest puit on unikaalse mustriga. Iga inimene saab olla kindel, et tema lips on eriline. Siin me nüüd oleme. Tegutsenud üle poole aasta.
Šikk — kuidas brändi nimi sündis?
Kristjan: See tuli läbi pika arutelu ja kaalumise. Selle oleks tegelikult võinud salvestada (vaatab Atsile otsa). Meil käis Facebookis vestlus ning panime kõikvõimalikud nimevariandid kirja. Ma täpselt ei mäeletagi, mis need variandid olid, aga ükski nagu väga ei sobinud. Siis järsku… mul turgatas pähe Ivo Linna laul “Kikilips teeb mehe šikiks”… Mõlemad peaaegu samal ajal kirjutasime Šikk ja siis otsustasime — see jääb!
Loe täispikka intervjuud šikkide poistega Osta.ee blogist.
Šikk kikilipsud on müügil Osta.ee uuel Eesti Disaini lehel.
Kikilips teeb mehe šikiks. Foto: Ulrika Paju
Väiksemad lipsud töötati alguses välja mõttega pakkuda isale ja pojale võimalust sarnaseid lipse kanda, aga need sobivad ka väikestele preilidele ideaalselt. Foto: Ulrika Paju
Töö käigus on selgunud, et ka naised on potentsiaalsed lipsukandjad. Foto: Ulrika Paju