Rahatähest keelduti, sest "ülemus käskis"

Kui klient ühel hommikul oma riided Sol'i keemilisse puhastusse puhastamiseks viis ja 500-eurosega teenuse eest tasuda soovis, keeldus klienditeenindaja põhimõtteliselt rahatähte vastuvõtmast ja sõnas, et ülemused olid vastavad juhised andnud ning selle kupüüriga kahjuks tasuda ei saa.

Tarvo Priimägi Sol pesulatest kommenteeris, et selline juhtum leidis aset küll, aga kassas ei olnud lihtsalt piisavalt vahetusraha olnud ja teenindaja oli kliendile koheselt ka sobiva alternatiivse lahenduse pakkunud- kõik kliendi poolt toodud riided võeti vastu ja lepiti kokku, et arve tasutakse hiljem riietele järele tulles.

"Mina, grupi juhina, ei ole andnud teenindajatele korraldust, et ei tohi suuremaid rahatähti vastu võtta. Loomulikult tohib. Küll aga soovides tasuda suurema rahatähega, kui 100-eurone, tasub kindluse mõttes eelnevalt veenduda, et klienditeenindajal oleks piisavalt vahetusraha," selgitas Priimägi. See, kuidas enne suure rahatähega maksmist veenduda, et kauplusel raha ka tagasi oleks anda, jääb igal tarbijal endal välja nuputada, kassaaparaatidesse tuhnima minemata jättes.

Vahetusraha pole kassast võtta just hommikutundidel

Priimägi ütles, et 500-eurose rahatähega maksta soovivaid kliente külastab pesulat keskmiselt üks või kaks aastas, aga ükski klient ei jää seetõttu teenindamata, kui pesulal pole parasjagu piisavalt vahetusraha ning alati leitakse sobiv lahendus.

"Reeglina ei tule vahetusrahast puudu ka 500-eurosega maksmisel, aga probleem võib ilmneda just hommikuti, kui kliente on veel vähe käinud ja kassas sularaha suhteliselt vähe," selgitas Priimägi, millal ja miks suurte kupüüridega (200€,500€) tasumine on keeruline.

Pärast vahejuhtumit pidavat vastav teavitus ilmuma ka Sol'i teeninduste lettidele.

Toidupoe kassas ja tanklas tuleb suure kupüüriga makstes varuda kannatust

Ka Rimi pressiesindaja Katrin Bats lükkas ümber väite justkui teenindajad pelgaksid suuri rahatähti ja tõi peamiseks põhjuseks vahetusraha puuduse. "Suurte rahatähtedega maksmine toidukauplustes ei ole väga levinud, pigem juhtub seda siiski harva, aga suure tõenäosusega on alati ka raha tagasi anda. Küll aga tuleks sel juhul varuda ehk veidi kannatust, sest teenindajal ei pruugi igal hetkel oma kassas olla piisavat summat ning selleks peab ta kutsuma siis kassajuhi, kes puuduva vahetusraha kohale toimetab," selgitas Bats Rimi töökorraldust.

"Ülesannet suuremate rahatähtede vastuvõtmisest keeldumiseks teenindajatele Rimi juhtkonna poolt küll antud pole," kinnitas Bats ja lisas, et ainus juhis teenindajale on kupüüri ehtsuse kontrollimise kohustus.

Kõikides Statoili teenindusega tanklates, kus inimesed ei käi pelgalt mitte tankimas, vaid tihti toidupoolist ja muud sõiduteekonnale tarvilikku ostmas, saab jaemüügidirektori Indrek Nõlvaki sõnul alati tasuda kõikide kehtivate euro kupüüridega. Sarnaselt toidupoele, tuleb lihtsalt ka seal vahetusraha saamiseks varuda kannatust. "Kuna turvakaalutlustel on meie teenindusjaamade kassas piiratud sularahahulk, võib näiteks 500-eurosega nätsupaki eest makstes kuluda oodatust rohkem aega, sest ka vahetusraha seif töötab turvalisuse kaalutlusel ajalise viitega," ütles Nõlvak.

Hea lugeja, jaga meiega oma kogemusi suurte rahatähtedega maksmisel esinenud probleemidega, kirjutades kasulik@delfi.ee või kommentaariumisse.