„Kui inimene on huvitatud karjäärinõustamisest, kuid tal on mingil põhjusel keeruline pöörduda meie büroosse, näiteks transpordi või tervise tõttu või elab ta välismaal, siis on online-nõustamine hea alternatiiv,“ tutvustab töötukassa nõustamisteenuste peaspetsialist Kadri Daljajev.

Tema sõnul on online-nõustamine sarnane nii-öelda tavalise karjäärinõustamisega, kus vestluse eesmärk on analüüsida kliendi küsimusi, mis on seotud tema karjäärivalikute ja karjääriplaneerimisega. Oluline on, et klient oleks nõustamise ajal kohas, kus ta saab keskenduda ning teda ei segataks. Hea on, kui on käepärast ka pliiats ja paber, et vajadusel märkmeid teha või mõnda harjutust üles märkida.

Nõustamise seanss kestab tavaliselt 30-45 minutit ja vajadusel lepitakse kokku jätkunõustamise seanss, mis võib toimuda nii Skype’i vahendusel kui ka silmast-silma kohtumisena Töötukassa büroos.

„Kindlasti ei tasu peljata, et online-nõustamine jääb tavanõustamisest kuidagi lahjemaks. Selleks et nõustamisseanss oleks võimalikult viljakas ja kliendile kasulik, on tähtis, et klient saaks vestlusele keskenduda. Tema ümber peaks olema võimalikult vähe segajaid ja ta peaks olema motiveeritud nõustamisprotsessis osalema,“ lisab Daljajev.

Skype’i teel nõustamisel osalemiseks on kaks võimalust:

  • Võtta ühendust Töötukassa maakondliku bürooga ja leppida kokku nõustamise aeg, lisades juurde, et nõustamisel soovitakse osaleda Skype’i vahendusel. Maakondlike büroode infotelefonid on leitavad SIIT.
  • Võtta ühendust otse online-nõustajaga (alates 26.10.2015). Online-nõustamine toimub elavas järjekorras. Juhul, kui liin on hetkel hõivatud, võtab nõustajaga kliendiga esimesel võimalusel ise ühendust.

Kui teil on karjääriteemaline küsimus, millele on ise keeruline vastust leida, on hea pöörduda professionaali poole, et temaga koostöös küsimust arutada ning olukorda analüüsida. Oluline on, et inimene on nõustamisel oma mõtetega kohal ehk arvestaks nõustamise aega kokku leppides või valvenõustamise teenusele helistades, et ta saab nõustamisvestluse ajal tegelda ja pühendada ainult sellele teemale ning ei peaks samal ajal millegi muuga tegelema. See võib olla Daljajevi sõnul alguses harjumatu ning nõuda teatud enesekontrolli, sellepärast on hea seda endale teadvustada ja sellega teadlikult arvestada.

Karjäärinõustamine Skype’i teel on mõeldud töötavatele inimestele ja teistele, kes on tööturul mitteaktiivsed, kuid pole ennast töötukassas töötuna või koondamisteatega tööotsijana registreerinud. Teenust kaasrahastab Euroopa Sotsiaalfond.

  • Karjäärinõustajate kontaktid leiate SIIT.
Jaga
Kommentaarid